כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עשרות אלפים ישוחררו

המנהיג העליון של איראן יעניק חנינה למפגינים שנעצרו

המנהיג העליון של איראן יעניק חנינה למפגינים אנטי-ממשלתיים עצורים. החנינה אינה חלה על אזרחים כפולים, אסירים עם גזר דין מוות או אלו שאינם מתחרטים על פשעיהם, כך אומרים גורמים רשמיים

המנהיג העליון של איראן יעניק חנינה למפגינים שנעצרו
חמינאי בנאומו צילום: תקשורת איראנית

עשרות אלפים מהעצורים בהפגנות האיראניות האחרונות ישוחררו לאחר חנינה מצד המנהיג העליון האייתולה האכזרי עלי חמינאי, כך אישר המנהיג העליון של המדינה, חמינאי. אבל החנינה אינה חלה על אזרחים כפולים, אלה שהורשעו בעבירות הנושאות עונש מוות או אלה שמסרבים להודות ולהצטער על פשעיהם, כך אמרו גורמים איראנים.

החנינה לא תחול על מי שנחשב כמי ששיתף פעולה עם סוכנים זרים, או מי שהואשמו בביצוע פעולות הצתה נגד מבני ממשלה. אלה "המזוהים עם קבוצות עוינות לרפובליקה האסלאמית" יוחרגו גם הם, החלטה שמרמזת שהרשויות עשויות להיות מעוניינות רק בשחרור צעירים עם מניעים פוליטיים מינימליים, שיכולים להצטייר כמונעים על ידי אמוציות או "תעמולה זרה באינטרנט".

החנינה הוצעה למנהיג הרפובליקה האסלאמית על ידי ראש הרשות השופטת, גולמחוסיין מוחסני אג'י, והוצגה כאקט של פיוס לאחר שמחאות הרחוב הופסקו, הוא אמר: "במהלך האירועים האחרונים, מספר אנשים, במיוחד צעירים, ביצעו פעולות ופשעים שגויים כתוצאה מהתעמולה של האויב. מאז שהאויבים הזרים ותוכניותיהם של הזרמים האנטי-מהפכניים סוכלו, רבים מהצעירים הללו מתחרטים כעת על מעשיהם", כתב אג'י.

הוא הוסיף: "הצעירים הללו אינם בשום צורה נגד מערכת הרפובליקה האסלאמית, ולכן גם הצענו להם את ההזדמנות הזו על ידי הצעת חנינה וסגירת התיק שלהם בכל שלב כדי שעתידם לא יושפע מהרישום הפלילי. ברור שאם האנשים הללו יבצעו שוב פשעים, הם יטופלו בצורה חמורה יותר על פי החוק".

ארגוני זכויות אדם טענו כי עד כה נעצרו לחות 20,000 בני אדם, וארבעה אנשים הוצאו להורג עם 100 נוספים שעדיין נמצאים בסכנת הוצאה להורג בהתבסס על ההאשמות נגדם. הארגון הלא-ממשלתי לזכויות אדם 'איראן לזכויות אדם' דחה את ההודעה כתעמולה, והוסיף כי אין להאשים איש בגין מימוש הזכות הלגיטימית להפגין.

 

 

האיתוללה עלי חמינאי איראן הפגנות חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד