כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
טלטלה בצמרת הממשל

אוקראינה תחליף את שר ההגנה בראש המודיעין הצבאי

אוקראינה תחליף את שר ההגנה אולקסיי רזניקוב בראש סוכנות הריגול הצבאית שלה. שר ההגנה רזניקוב יתמנה לשר התעשיות האסטרטגיות. הטלטלה עולה בקנה אחד עם החששות האוקראינים שרוסיה מתכננת החודש מתקפה חדשה גדולה

אוקראינה תחליף את שר ההגנה בראש המודיעין הצבאי
הנשיא זלנסקי ושר ההגנה רזניקוב צילום: צבא אוקראינה

אוקראינה תחליף את שר ההגנה אולקסיי רזניקוב בראש סוכנות הריגול הצבאית שלה, רזניקוב יועבר לתפקיד אחר ובמקומו יעמוד קירילו בודאנוב, ראש סוכנות הביון הצבאית, רזניקוב יתמנה לשר התעשיות האסטרטגיות.

על פי הדיווח ברויטרס, בכיר אוקראיני אמר כי משרד ההגנה לא צריך להיות תחת פוליטיקאים בזמן מלחמה, אלא אנשים עם רקע בהגנה או ביטחון. רזניקוב, עורך דין לשעבר הפך לשר הביטחון בנובמבר 2021, כמה חודשים לפני שרוסיה פלשה ב-24 בפברואר 2022.

בודאנוב, בן 37, חייל מעוטר בשל תפקידו במבצעים מסווגים, שעלה במהירות בסולם הדרגות כדי לעמוד בראש מינהלת המודיעין הראשית של אוקראינה.

עזיבת השר את משרד הביטחון תהיה השינוי הממשלתי בעל הפרופיל הגבוה ביותר בשורה של התפטרויות ופיטורים בעקבות שערוריית שחיתות בממשל האוקראיני בסוף החודש שעבר. הטלטלה עולה בקנה אחד עם החששות האוקראינים שרוסיה מתכננת החודש מתקפה חדשה גדולה. אוקראינה מתכננת מתקפת נגד משלה אך ממתינה לאספקה ​​מערבית של טנקי קרב ורכבי חי"ר.

כשנשאל במסיבת עיתונאים על דיווחים בתקשורת על עזיבתו האפשרית מהמשרד, אמר רזניקוב לכתבים כי כל החלטה תלויה בזלנסקי.

 

שר ההגנה ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד