י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שמחת חג אדירה"

צפו: אלפי בחורי ישיבה חגגו טו' בשבט בחומש

אלפי בני אדם השתתפו אמש בסדר ט"ו בשבט חגיגי בישיבת חומש, בהשתתפות תלמידי ישיבות 'הצציונות הדתית' מכל רחבי הארץ, לצד רבנים ואישי ציבור, זאת על רקע הסדרת המקום הצפויה. שמואל וונדי, מנכ"ל ישיבת חומש: "שמחת חג אדירה - בקרוב נחזור לכל צפון השומרון"

צפו: אלפי בחורי ישיבה חגגו טו' בשבט בחומש
החגיגה בחומש צילום: ישיבת חומש

למעלה מ-1,500 איש השתתפו אמש בסדר טו' בשבט חגיגי ענק בישיבת חומש, בהשתתפות תלמידי ישיבות מכל רחבי הארץ, רבנים ואישי ציבור.

באירוע השתתף הרב מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה דימנטמן הי"ד אשר נרצח לפני כשנה בפיגוע סמוך לחומש וכן הרבנים אליקים לבנון, שמואל אליהו, ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן, ראשי ישיבות ור"מים נוספים. במהלך הערב התקיימה התוועדות גדולה עם שירה וריקודים שנמשכה עד שעות הלילה המאוחרות ובאווירה טובה.

באירוע השתתפו גם תלמידים מעשרות ישיבות מכל רחבי הארץ ובניהם: ישיבת מרכז הרב, מגדל העמק, בני צבי, ישל"צ, אורחות מרדכי, חרשה, פרי הארץ, אלון מורה, איתמר, חיספין, קריית שמונה, רמת השרון, קדומים, תפוח ועוד. את הערב הנחה ראש הישיבה בנתניה ורב הגרעין במקום, הרב נתנאל יוסיפון, ששיתף את המשתתפים בסיפורי חסידים וסיפורים על ארץ ישראל.

רבה הראשי של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, הגיע גם הוא עם האלפים לחומש ואמר: "אנחנו זוכים להיות פה בט"ו בשבט בישיבת חומש המתחדשת. יש פה אלפי תלמידים שבאו מכל רחבי הארץ בשמיה גדולה, באמונה גדולה, ובביטחון גדול, שהמקום הזה יחזור ויהיה כפל כפליים ממה שהיה בהתחלה. גם בכמות, גם באיכות, גם בשמחה, גם בביטחון. 'כי תבואו אל הארץ ונטעתם', 'ולא ינתשו עוד מעל אדמתם'".

רב השומרון, הרב אלייקים לבנוו, אמר במהלך הערב: "אנחנו רואים כאן את עם ישראל הבריא, את הנוער הבריא. רק לתאר לעצמנו מה היה קורה אם במגרש כדורגל היו עומדים בצפיפות כזאת, מכות מהלומות, וב"ה פה עומדים בשמחה ושמחים. זאת הבריאות של עם ישראל. ט"ו בשבט זה זמן המעבר בין מעבר משנה לשנה, זה הזמן לעבור ממקום, מתקופה לתקופה, ממצב למצב. להיות מהלכים".

הרב מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה הי"ד, אמר באירוע: "משה רבנו השתוקק להיכנס לארץ ולא זכה. גם יהודה שלנו לא זכה להיכנס לחומש הבנויה, אבל אפשר לומר שמבחינה מסוימת הוא הביא אותנו עד שערי חומש הבנויה. מאז רציחתו חלה התעוררות ואנחנו מצפים שבעז"ה מאותה התעוררות לתקומת חומש, בעז"ה נזכה לראות בבניינה כפי שיהודה חלם, ולא זכה. אנחנו ממשיכים, וכל זה לזכותו במידה רבה".

ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן אמר במהלך האירוע: "זכיתם היום, כולכם פה, לעשות את זה בפועל ממש. ללכת לכוננן את אבניה ואת עפרה של ארץ ישראל. לפני 18 שנה עם ישראל הוציא את דיבת הארץ. את הארץ הזאת צריך לרצות, ושכל הציבור הזה מגיע לפה היום, אין לך פיצוי ופיוס גדול מזה. כמה ארץ ישראל מחייכת, שמחה, שהיא רואה את פירותיה פורחים ובאים לרצות אותה".

נזכיר, כי בקרוב צפוייה לעלות בכנסת להצבעה, הצעת החוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון אשר מקדמת הקואליציה.

מנכ"ל ישיבת חומש, שמואל וונדי סיפר בתום האירוע: "אנחנו זוכים לחזור מחומש, לארח אלפי תלמידי ישיבות שבאו לבקר אותנו בחומש, היתה שמחת חג אדירה. היה משמח מאוד. אנחנו מודים לצה"ל שנמצא פה בשביל לשמור עלינו בתוך כל האתגרים הרבים. הקשר החם עם החיילים ימשיך לקרות וחבל שדובר צה"ל מנסה לסכסך בין המתיישבים לבין אחינו החיילים. בע"ה בקרוב יבוטל חוק ההתנתקות ונחזור לכל ישובי צפון השומרון".

חומש טו בשבט יהודה דימנטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד