כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ישיבת מליאה מיוחדת

היום יום הולדת: הכנסת חוגגת 74 בשורת אירועים חגיגיים

הכנסת חוגגת את יום הולדתה ה-74 בשורה של אירועים חגיגיים. בצהריים תתקיים תפילת מנחה חגיגית בבית הכנסת במשכן במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו. בשעה 16:00 תקיים הכנסת את ישיבת המליאה המסורתית בהשתתפות כל סמלי השלטון של מדינת ישראל

היום יום הולדת: הכנסת חוגגת 74 בשורת אירועים חגיגיים
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הכנסת חוגגת היום (שני) את יום הולדתה ה-74 בשורה של אירועים חגיגיים. במסגרת החגיגות יגדשו את המשכן משעות הבוקר אלפי תלמידים, חיילים, שוטרים, אזרחים ותיקים וחניכי תנועות הנוער.

בצהריים תתקיים תפילת מנחה חגיגית בבית הכנסת במשכן במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, מנכ"ל הכנסת משה (צ'יקו) אדרי, חברי כנסת ואורחי הבית.

בשעה 16:00 תקיים הכנסת את ישיבת המליאה המסורתית במעמד נשיא המדינה ונשיאת ביהמ"ש העליון, ובה יישאו דברים יו"ר הכנסת, ראש הממשלה וראש האופוזיציה.

נזכיר כי למתיחות בין הרשויות בישראל בעקבות הרפורמה המשפטית שמקדמת הקואליציה תהיה השפעה גם על היום החגיגי במשכן. על פי דיווח באתר 'וואלה', נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, לא תשתתף במכוון בכינוס הסגור של סמלי השלטון שמתקיים בלשכת יו"ר הכנסת באופן מסורתי זמן קצר לפני הישיבה החגיגית במליאה.

הישיבה נמשכת על פי רוב כ-20 דקות ולוקחים בה חלק נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון וראש האופוזיציה יחד עם בנות ובני זוגם. באופן חריג, הכינוס של סמלי השלטון ייערך הפעם גם ללא בני זוג.

בלשכתה של חיות מסרו בתגובה: "הנשיאה צפויה לשבת בדיונים בבית המשפט, מדובר בלו"ז עמוס והיא תשתתף בכינוס המסורתי במליאה".

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה שיוביל את היום החגיגי אמר: "כשמסתכלים לאחור על 74 שנותיה של הכנסת, אפשר להתגאות על האתגרים הרבים אותם צלחה ובהישגים אשר הביאה לריבון, הלוא הוא העם היושב בציון. הרשות המחוקקת שיחקה תפקיד משמעותי בצמתי הכרעה בתולדות של המדינה, כיאה למעוז הדמוקרטיה שהיא והמקום בו מתקבלות הכרעות על כללי המשחק. ביום חגה של הכנסת, אני מתחייב לחזק את מעמדה ביחס לרשויות האחרות. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכל עובדות ועובדי האגפים השונים בכנסת שעמלו רבות והשקיעו את מרצם, יצירתיותם וזמנם על מנת להוציא לפועל את החגיגה הדמוקרטית הטובה ביותר שניתן להפיק עבור המבקרות והמבקרים ביום חגה של הכנסת״.

משכן הכנסת אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד