כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מסע כשרות

ראשי בד"ץ 'נוה ציון' בהיערכות מיוחדת לקראת השחיטה בחו"ל

ראשי בד"ץ נוה ציון קיימו ישיבת היערכות מיוחדת לקראת מסע השחיטה בחוץ-לארץ • כידוע, הדרך שהתווה מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק"ל, היא לדאוג שהבשר יהיה בכשרות הכי מהודרת אליבא דכולי עלמאלשם כך נוהגים בשחיטה בשורה של חומרות שאין כדוגמתן בשום מקום אחר

ראשי בד"ץ 'נוה ציון' בהיערכות מיוחדת לקראת השחיטה בחו"ל
ישיבת היערכות מיוחדת צילום: יח"צ

ראשי בד"ץ נוה ציון, הגאון הגדול רבי שלמה בן שמעון שליט"א גאב"ד נוה ציון והגאון הגדול רבי מסעוד בן שמעון שליט"א רבה של בני ברק, קיימו ישיבת היערכות מיוחדת לקראת השחיטה בחוץ-לארץ.

הישיבה התקיימה במעונו של הגר"ש בן שמעון שליט"א, יחד עם רבני ומפקחי בד"ץ נוה ציון, בהיערכות לשחיטת חו"ל בהשגחה המהודרת והמחמירה של בד"ץ נוה ציון, על פי כל השיטות והדעות, לפי הכללים וההנחיות שקבע מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק"ל, שייסד את הבד"ץ.

צוותות השוחטים והבודקים של נוה ציון יוצאים כעת לבצע שחיטה נרחבת בחו"ל, המשווקת על ידי חברת הבשר 'אשפר', על מנת לספק לציבור בני התורה והמהדרין, את הבשר האיכותי והמשובח ביותר בכשרות המהודרת והמוקפדת.

כידוע, הדרך שהתווה מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק"ל, היא לדאוג שהבשר יהיה בכשרות הכי מהודרת אליבא דכולי עלמא, לכל הדעות והשיטות, ולשם כך נוהגים בשחיטה בשורה של חומרות שאין כדוגמתן בשום מקום אחר, כדי לוודא שכולם יוכלו לאכול מהבשר ללא שום חשש.

מרן ראש הישיבה, קבע כללים ברורים וקפדניים הנשמרים באדיקות, כך בין היתר היה מקפיד שלפני כל שחיטה, אפילו במשחטות ומפעלים שכבר שחטו בהם בעבר, קודם כל יסעו ראשי הבד"ץ ויבדקו שוב בדקדקנות את כל ההליך ורק לאחר מכן יתחילו בליין.

מראשית הדרך, פעלו לצידו של מרן ראש הישיבה, בראשות הבד"ץ הגאון הגדול רבי שלמה בן שמעון שליט"א גאב"ד נוה ציון והגאון הגדול רבי מסעוד בן שמעון שליט"א רבה של בני ברק.  

עם הסתלקותו לגנזי מרומים של מרן ראש הישיבה, ניאותו הגר"ש והגר"מ בן שמעון ליטול עליהם את העול הכבד, להמשיך בהנהגת הבד"ץ והכשרות וכל העניינים הנלווים, לצד רבני וראשי הבד"ץ וועד הכשרות, ובהם כאמור חתניו הגדולים של מרן ראש הישיבה, הגר"י חיון והגר"י זיאת, שמרן סמך ידו עליהם, ונתן להם לאורך השנים הנחיות מדויקות ומפורטות כיצד לנהוג בכל דבר ועניין.

נווה ציון אשפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד