כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר שהוסרו המגבלות

מגפת הקורונה: מותם של החוקרים מגלה את מה שסין מסתירה

לאחר שנגיף הקורונה פרץ בסין בעקבות הסרת המגבלות, המשטר הסיני הודיע על מותם של 80,000 איש, אך ההנחה היא שהמספרים גבוהים בהרבה. בבדיקת מספר ההספדים על אנשי האקדמיה הבכירים במדינה עולה זינוק במספרי המתים בהשוואה לשנים קודמות, מה שמעיד על השיעור האמיתי של המתים בהתפרצות

מגפת הקורונה: מותם של החוקרים מגלה את מה שסין מסתירה
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

תחקיר של ה'ניו יורק טיימס' מגלה כי מספר מקרי המוות מקורונה בסין, הרבה יותר גבוה מהפרסומים הרשמיים. העיתון בדק את ההספדים שפורסמו בארבע השנים האחרונות על ידי האקדמיה הסינית להנדסה הנתמכת על ידי המדינה והאקדמיה הסינית למדעים.

חברי האקדמיות מגיעים ממוסדות מחקר ברחבי סין, מסייעים בעיצוב מדיניות לאומית ובנווט סדרי עדיפויות במחקר. האקדמיה להנדסה מונה כיום כ-900 חברים, והאקדמיה למדעים כ-800, כך לפי אתרי האינטרנט שלהם.

בהספדים על אנשי האקדמיה הבכירים במדינה התגלה מספר גבוה של מתים, ההספדים לא פירטו את סיבות המוות של החוקרים מעבר ל"מחלה", והאקדמיות לא ענו לבקשות לספק פרטים נוספים. אבל הזינוק בסוף השנה שעברה חלה במקביל להתפשטות המהירה של נגיף הקורונה ברחבי המדינה.

משנת 2019 עד 2021, המכון הטכנולוגי בעיר חרבין, אחד מבתי הספר להנדסה המובילים בעולם, פרסם בין אחד לשלושה הספדים לפרופסורים ואנשי צוות, בין דצמבר לחודש ינואר השנה, הוא הודיע ​​על 29 מקרי מוות.

המקרים כבר החלו לעלות בסתיו, למרות מדיניות "אפס קורונה" הקפדנית של סין של סגרים ובדיקות המוניות. ואז, לאחר שהממשלה נטשה לפתע את המדיניות בתחילת דצמבר, על רקע כלכלה דועכת והפגנות בערים רבות נגד ההגבלות, המקרים זינקו.

במהלך התקופה הכאוטית ההיא, הסינים דיווחו רק על כמה עשרות מקרי מוות, וזה גרר ביקורת נרחבת על חוסר שקיפות.

הממשלה פרסמה נתונים נוספים בשבועות האחרונים, ואמרה שהיא רשמה כ-80,000 מקרי מוות מאז הסירה את מגבלות הקורונה. ובכל זאת, מומחים רבים טוענים שהנתון הזה הוא כנראה ספירה נמוכה, שכן הוא כולל רק אנשים שמתו בבתי חולים; חלקם העריכו שמספר המתים בסין עלול לעלות על מיליון איש.

ברשתות החברתיות הסיניות, גולשים הצביעו על המספר המרקיע שחקים של מודעות אבל שפורסמו על ידי מקומות כמו שתי האקדמיות, כדי להצביע על כך שמספר המתים האמיתי גבוה בהרבה מהנתון הרשמי.

כל ספירה צפויה להיות חלקית מכיוון שהממשלה נטשה במידה רבה את בדיקות לקורונה, כולל בבתי חולים, אמר ג'ין דונגיין, וירולוג מאוניברסיטת הונג קונג. "המציאות היא שאפילו הממשלה אולי לא יודעת הכל", אמר. "תפקידה של הממשלה לאסוף ולשתף מידע מדויק", המשיך ד"ר ג'ין. "אבל הם לא עושים את העבודה שלהם".

קורונה חולי קורונה סין חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד