י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
ישראל תשגר משלחת סיוע

לפחות 2500 הרוגים בטורקיה ובסוריה בשתי רעידות אדמה חזקות

כ-2500 מתו ברעידת האדמה בטורקיה ובסוריה ולפחות 10000 נפצעו. רעידה נוספת בעוצמה 7.5 בדרום מזרח טורקיה התרחשה בצהריים. עיקר הנזק - בדרום טורקיה ובצפון ומרכז סוריה. משלחת משותפת לצה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ יוצאת לסייע במוקד רעידת האדמה בטורקיה

לפחות 2500 הרוגים בטורקיה ובסוריה בשתי רעידות אדמה חזקות
רעידת אדמה בסוריה צילום: White Helmets

רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר שהתרחשה בדרום טורקיה, אור ליום שני, גרמה למותם של כ-2500 בני אדם ברחבי המדינה ובסוריה השכנה, כך לפי גורמים רשמיים. כוחות ההצלה חיפשו אחר ניצולים בבניינים ההרוסים כשבחוץ שורר מזג אוויר מקפיא. רעידת האדמה - שהורגשה עד לבנון, ירדן, ישראל ומצרים - התרחשה במחוז קהרמנמרס, צפונית לגזיאנטפ, ליד הגבול הסורי.

רעידת האדמה גרמה לקריסת 2,800 בניינים בטורקיה, כך אמר הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. מספר ההרוגים והפצועים המשיך לעלות בשעות אחר הצהריים המוקדמות, והנשיא ארדואן אמר כי יותר מ-2,400 בני אדם חולצו מההריסות.

רעידת אדמה נוספת בטורקיה ובסוריה; דיווח על אלפי הרוגים. צפו

רעידת אדמה נוספת, בעוצמה של 7.5, התרחשה בשעות הצהריים המוקדמות בדרום מזרח טורקיה, כמו גם עשרות רעידות משנה עוצמתיות. עיקר הנזק הוא בדרום טורקיה ובצפון ומרכז סוריה.

ב-1939, רעידת אדמה גם היא בעוצמה של 7.8 פגעה במחוז המזרחי של ארזינקן בטורקיה, והרגה יותר מ-30,000 בני אדם, במה שמוגדר כאסון החמור ביותר בהיסטוריה של טורקיה.

רעידת האדמה בעוצמה של 7.8 בבוקר יום שני בטורקיה הורגשה גם בקפריסין, שם תושבים העידו כי דלתותיהם רעשו והמיטות החלו לרעוד בסביבות השעה 3:20 לפנות בוקר שעון מקומי.

רעידות האדמה הורגשו עד דנמרק וגרינלנד, כך מסר המכון הגיאולוגי של דנמרק וגרינלנד. יצוין כי המרחק מדנמרק לטורקיה הוא יותר מ-2,600 קילומטרים.

הערב תמריא משלחת "ענפי זית" של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ, למוקד ההרס בטורקיה, בו התרחשו רעידות האדמה. המשלחת, בהובלת פיקוד העורף, תמריא במטוסי חיל האוויר מבסיס נבטים, ועם נחיתתה תחל מיידית במשימת החילוץ והסיוע. כוח ראשון יצא לטורקיה כבר בשעות אחר הצהריים ויקלוט את המשלחת כשתנחת במקום.

משימת המשלחת כפי שהגדיר מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, הינה סיוע מיידי במאמצי החילוץ לטובת הצלת חיים, וזאת באמצעות מיפוי מהיר של אתרי ההרס. במקביל נערכת המשלחת למתן סיוע רפואי למחולצים.

בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך והיא כוללת כ-150 בעלי תפקידים במילואים ובסדיר. בנוסף לכך, יצטרפו כוחות כבאות והצלה למשלחת.

מפקד חטיבת החילוץ וההצלה, אלוף-משנה אלעד אדרי, אחראי על תחום החילוץ וההערכות הלוגיסטית. כמו כן, חיל הרפואה נערך להוצאת משלחת להקמת בית חולים שדה בשטח, במידה ויוחלט כי יש בכך צורך ובהינתן הנחיית שר הביטחון.

הכוחות יפעלו בשיתוף פעולה עם עמיתיהם הטורקים ויחד עם משלחות נוספות מן העולם. המשלחת ערוכה להתמודדות עם תנאי מזג אוויר קיצוניים.

הנשיא ביידן הציע "כל הסיוע הנדרש" לטורקיה ולסוריה השכנה לאחר רעידת האדמה. "אני עצוב מאוד על אובדן החיים וההרס שנגרמו ברעידת האדמה בטורקיה ובסוריה", אמר ביידן, שהיה בקמפ דייוויד במערב מרילנד, בהצהרה. "הנחתי את הצוות שלי להמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב בתיאום עם טורקיה ולספק כל סיוע שצריך".

הסוכנות המטאורולוגית של עיראק אמרה כי זיהתה רעידת משנה של רעידת האדמה בשעה 4:15 לפנות בוקר שעון מקומי. "תושבי חבל כורדיסטן, נינווה וכמה מחוזות עיראקים חשו את הרעד, שהיה 400 ק"מ מגבול עיראק-טורקיה", אמר דובר הרשות, עאמר אל-ג'עברי, לסוכנות הידיעות הממלכתית "אל-עיראקיה". לא ידוע על מקרי מוות, פצועים או נזק, הוא הוסיף.

 

 

רעידות אדמה טורקיה סוריה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד