כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"נבחנות יוזמות הסברה"

אחרי הביקורת: דרעי נלחץ ומתחייב - "המס על המשקאות המתוקים יבוטל"

בעקבות הסערה הציבורית כי דרעי בוחן את ביטול הורדת המס על המשקאות המתוקים בש"ס מבהירים: "את כל מסי ליברמן המרושעים אנחנו מבטלים". עוד נאמר בהודעה כי, "נבחנות יוזמות הסברה כדי להעלות את המודעות לנושא הבריאותי"

אחרי הביקורת: דרעי נלחץ ומתחייב - "המס על המשקאות המתוקים יבוטל"
אריה דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה לאחר הדיווחים כי חבר הכנסת אריה דרעי בוחן את ביטול הורדת המס על המשקאות המתוקים, בש"ס הוציאו הודעה בה הובהר: "את כל מסי ליברמן המרושעים אנחנו מבטלים - ללא כל פקפוק. כך עשינו בביטול מס חד פעמי וכך עושים כעת בשתייה המתוקה כששר האוצר כבר פרסם את ההערות לציבור לפני ביטול המס. אלו מיסים שהוטלו בזדון לפגוע בציבור החרדי ואין כל כוונה להשאיר אותם".

בהודעת ש"ס נאמר עוד כי, "לצד זאת, נבחנות יוזמות הסברה כדי להעלות את המודעות לנושא הבריאותי בשתייה המתוקה".

כזכור, הערב דווח ב'כאן 11', כי דרעי בוחן את ביטול הורדת המס על כלל המשקאות המתוקים והורדת המס רק ממשקאות דייאט. על פי הדיווח, דרעי שוקל את הנושא מחדש בעקבות פנייה של פורום נשות ש״ס שביקשו ממנו לבחון את הדבר שוב. לטענת הנשים שפנו לדרעי, יש צורך בהורדת המס רק על משקאות דייאט משום שהמס על המשקאות המתוקים מועיל לבריאות.

יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי הגיב מוקדם יותר הערב כי, "המס שהטיל ליברמן על השתיה המתוקה לא נבע מדאגה לבריאות הציבור שלנו אלא ממטרה מכוונת לפגוע בו בכיס. הבטחנו לבטל את המס הזה וכך בכוונתנו לעשות".

"עם זאת", הסביר דרעי "בשבועות האחרונים אני מקבל פניות רבות ממשפחות והורים רבים המביעים דאגה מהנזקים הרפואיים החמורים מצריכה מוגברת של השתיה המתוקה. בשל כך, במקביל להורדת המס, אני בוחן לקדם יוזמות הסברה ופעולות נוספות כדי לחדד את הנושא הבריאותי".

ש"ס משקאות ממותקים ביטול מסי הקנייה הורדת מיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד