ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
צפי ל-20,000 הרוגים

מעל 4,000 הרוגים ברעידות האדמה; המשלחת הישראלית מסייעת

מספר ההרוגים ברעידות האדמה הקלטניות בטורקיה וסוריה הולך וגדל ועומד כעת על כ-4,000 בעוד ארגון הבריאות העולמי מעריך כי הסך הסופי של ההרוגים יהיה 20,000 אנשים | במהלך הלילה נחתה המשלחת הישראלית שתסייע לטורקים לצאת מן האסון עם כמה שפחות הרוגים, והיא כוללת כ-150 מתנדבים | הנשיא הרצוג שוחח עם ארדואן, וביקש לחזק אותו בעת הקשה

מעל 4,000 הרוגים ברעידות האדמה; המשלחת הישראלית מסייעת
רעידת אדמה בסוריה צילום: White Helmets

רעידות האדמה הקטלניות בסוריה ובטורקיה: יממה לאחר תחילתן, מספר ההרוגים עמוד על כ-4,000, בעוד מספר הפצועים עומד על כעשרים אלף אנשים. ארגון הבריאות העולמי מעריך כי הסך הסופי של ההרוגים יהיה 20,000 אנשים בשתי המדינות

רעידת האדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר התרחשה בדרום טורקיה ובסוריה השכנה אור ליום שני. רבים חיפשו אחר ניצולים בבניינים ההרוסים כשבחוץ שורר מזג אוויר מקפיא. רעידת האדמה - שהורגשה עד לבנון, ירדן, ישראל ומצרים - התרחשה במחוז קהרמנמרס, צפונית לגזיאנטפ, ליד הגבול הסורי. 

לבקשת הרשויות בטורקיה, נחתה אתמול בלילה משלחת סיוע ישראלית המונה כ-150 חיילים וקצינים בשירות סדיר ובמילואים מפיקוד העורף וביניהם מומחים הנדסיים, רופאים ואנשי חילוץ והצלה, נציגי משרד החוץ והביטחון ומתנדבי זק"א, לסייע באסון רעידת האדמה באזור העיר גזיאנטפ שבטורקיה.

חיים וינגרטן, ראש אג"מ זק"א מסר: "מתנדבי זק"א חברו למשלחת פיקוד העורף על פי נוהל משלחות חו"ל, במטרה לסייע באיתור הנעדרים, חילוץ גופות ההרוגים ומתן סיוע לנפגעים. מדובר בפעימה ראשונה של מתנדבי זק"א אשר יוצאת לשטח האסון יחד עם המשלחת הרשמית של פקע"ר. אלו מתנדבים מסורים עם ניסיון רב בחילוץ וטיפול בזירות אסון ובכבוד המת. בהתאם לצורך נוציא עוד מתנדבים לשטח, בתקווה שיצליחו".

ברחבי העולם מצטברות עדויות רבות של נפגעי רעידת האדמה. ארדם, תושב העיר הטורקית גזיאנטפ סיפר: "ב-40 שנות חיי מעולם לא הרגשתי דבר כזה. מצאנו את עצמנו מיטלטלים בחוזקה לפחות שלוש פעמים, כמו תינוק בעריסה".

תושב העיר דיארבקיר סיפר על רגעי רעידת האדמה: "היה רעש אדיר והבניין שלידנו קרס. רצתי החוצה. היו צעקות בכל מקום. התחלתי לפנות אבנים בידיים, וחילצנו פצועים, אבל הצעקות לא פסקו. אחר כך הגיעו צוותי ההצלה". אישה נוספת סיפרה כי: "היינו תשע נפשות בבית, ושניים מהבנים שלי עדיין בהריסות. אני מחכה להם".

אתמול שוחח נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא טורקיה, רג׳יפ טאיפ ארדואן, וביקש לחזק אותו ואת העם הטורקי כולו בעקבות אסון רעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה והאזור במהלך אתמול.

מלשכת נשיא המדינה נמסר כי הרצוג העביר את תנחומיו בשם העם בישראל לנשיא הטורקי ולעם בטורקיה וציין כי בהנחיית ראש הממשלה והגורמים המוסמכים תצא כבר הלילה משלחת חילוץ והצלה גדולה ומצוידת היטב מטעם מדינת ישראל למוקד האסון. עוד הוסיף כי באירוע בו השתתף היום, שוחח עם ראש הממשלה נתניהו וראש האופוזיציה לפיד ואלו סיכמו כי אנו בישראל מאוחדים ברצון שלנו לסייע לטורקיה ככל שיידרש.

סוריה רעידת אדמה ארגון הבריאות העולמי הרוגים ופצועים רעידת אדמה בטורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד