כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עסקה עם השטן

שכירי חרב של וגנר גילו את השקרים שמכרו להם ומתחרטים

עבריינים ורוצחים שגוייסו להילחם באוקראינה, גילו ששיקרו להם ומכרו להם שהם יילחמו בזרים. "שכירי חרב אמריקאים, שכירי חרב פולנים, צרפתים, אמרו לנו שהם נאצים", סיפר אחד מכח וגנר שמוחזק בידי המודיעין האוקראיני. "האחים שלנו נהרגו במספרים עצומים, היו הרים של גופות"

שכירי חרב של וגנר גילו את השקרים שמכרו להם ומתחרטים
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

במשך חודשים, הקרב על העיר המזרחית באחמוט הוא אחד מקווי החזית המסוכנים ביותר במלחמתה של רוסיה באוקראינה. כוחותיו של ולדימיר פוטין מנסים לשחוק את ההתנגדות של אוקראינה ולכבוש את העיר.

עשרות גברים מקבוצת וגנר החצי-צבאית הנתמכת על ידי הקרמלין, שגויסו ממושבות העונשין הידועות לשמצה של רוסיה. כתב רשת CBS האמריקאית פגש שניים מהם, הם נתפסו במזרח אוקראינה וכעת מוחזקים בידי המודיעין הצבאי של אוקראינה.

סרגיי היה באמצע עונש של 19 שנות מאסר בגין רצח במושבת עונשין, הבוס של כח וגנר יבגני פריגוז'ין ביקר בבתי הכלא והציע שירות של שישה חודשים בחזית עבור רוסיה, ו"אז תוכל לצאת לחופשי".

"הייתי צריך לעזוב את הכלא בדרך זו או אחרת", אמר ל-CBS. "עשר שנים זה הרבה זמן". אז, הוא עשה את העסקה עם השטן - לחימה בחזית בתמורה לחופש וכסף מזומן.

הוא בקושי היה מודע לכך שמתחוללת מלחמה באוקראינה, נאמר לסרגיי שיילחם שם בזרים. "שכירי חרב אמריקאים, שכירי חרב פולנים, צרפתים, אמרו לנו שהם נאצים", אמר.

ולאד, הגבר השני של וגנר, כבר ריצה שנתיים מתוך עונש של שלוש שנים על תקיפה, אבל ההבטחה לשחרור מוקדם, רישום פלילי שנמחק ומשכורת של 3,500 דולר התגלו כמפתים מדי. לאחר שבועיים בלבד של אימונים, הוא אמר שהוא נשלח להילחם נגד טנקים אוקראינים עם לא יותר מאשר מקלע.

"האחים שלנו נהרגו במספרים עצומים" אמר, "היו הרים של גופות". הוא אמר שהוא ראה ממקור ראשון מה עושים למי שלא נלחם. "אחד הלוחמים פחד מכדי להילחם, הם גרמו לו לחפור את הקבר שלו וירו בו".

"כל מה שאמרו לנו היו שקרים מוחלטים", אמר סרגיי. "לא אוקראינים רצו להרוג אותנו - באנו לאוקראינה כדי להרוג אותם". הם התעקשו שהם לא ביצעו פשעי מלחמה, ושני הגברים אמרו שאם יוכלו להחזיר את הזמן לאחור, הם יבחרו בתא כלא רוסי על פני הקטל של שדה הקרב האוקראיני.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר פושעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד