כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סירב לחזור בו

ח"כ כסיף סולק ממליאת הכנסת לאחר שקרא למרי אזרחי

ח"כ עופר כסיף קרא בנאומו במליאה למרי אזרחי נגד הממשלה המכהנת | בעקבות הדברים הקשים קרא סגן היו"ר ח"כ ואטורי לחזור בו מדבריו ומשסירב, הורה להפסיק את נאומו ולרדת מהדוכן. צפו במאומה במליאת הכנסת

ח"כ כסיף סולק ממליאת הכנסת לאחר שקרא למרי אזרחי
עופר כסיף במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ עופר כסיף נאם אמש (שני) במליאת הכנסת וקרא למרי אזרחי נגד הממשלה המכהנת. בנוסף, כינה כסיף את חברי הממשלה 'פשיסטים'. בעקבות הדברים הקשים, סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ניסים ואטורי, שניהל באותה עת את דיוני המליאה, ביקש מח"כ כסיף לחזור בו מדבריו, ולאחר שסרב, הורה לו להפסיק את נאומו ולרדת מהדוכן.

כסיף סירב לרדת, וסדרני הכנסת שהוזעקו הורידו את כסיף מדוכן הנואמים. סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי אמר בעקבות התקרית: "במשמרת שלי, לא אתן לנצל את בימת הכנסת לפגוע במדינת ישראל ובסמליה".

(המאומה במליאה. קרדיט: ערוץ כנסת)

ח״כ כסיף מסר בתגובה: "הפאשיזם הישראלי כבר כאן, לא פלא שמי שדוחף וממהר להפיכה משטרית ודיקטטורה תחת הכותרת ״רפורמה משפטית״ לא מכיר את ה א׳ ב׳ של תקנון הכנסת!".

ח״כ כסיף הוסיף: ״זה לא ייגמר בהורדה מכוח מבימת המליאה -בניגוד לחוק. הם לא ינוחו עד שישתיקו כל קול מחאה וידכאו כל מרחב דמוקרטיה; כך נראית דיקטטורה. שביתה כללית היא הכלי שיעצור את הדהירה לשלילת כל החירויות שלנו וכך נעשה! ב-13.2 נשבית את הדיקטטורה; מרי אזרחי עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מידי!״.

ח"כ מירב בן ארי הגיבה לתקרית במליאה ואמרה: "אין לי שום דבר במשותף עם ח"כ עופר כסיף, להפך, אני מתנגדת לרוב הדברים שלו אבל שמירה על חופש הביטוי במליאה היא אבן יסוד בדמוקרטיה ח"כ ניסים ואטורי לא יודע לנהל מליאה, לא מבין שתפקידו של היושב בראש הוא לשמור על חופש הביטוי של שני הצדדים ובעיקר על הדמוקרטיה. אפנה עוד היום ליו"ר הכנסת בעניינו".

ניסים ואטורי עופר כסיף מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד