י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פינו את ספרי התורה

חשש כבד לחיי ראש הקהילה היהודית באנטקיה

לפי שגרירת ישראל בטורקיה, ראש הקהילה היהודית באנטקיה שאול ג'נודי ורעייתו פורטונה נעדרים, אחרי שביתם קרס. עוד אמרה השגרירה כי ישנם ככל הנראה מספר נעדרים ישראלים. עם זאת, בית הכנסת המקומי נהרס כתוצאה מרעידות האדמה ובסרטונים שהופצו מהמקום נראו מספר יהודים מחלצים את ספרי התורה העתיקים

חשש כבד לחיי ראש הקהילה היהודית באנטקיה
מוציאים את ספרי התורה צילום: באדיבות המצלם

רעידות האדמה בטורקיה ובסוריה: כחלק מההרס הרב בעיר אנטקיה, נעדרים גם ראש הקהילה היהודית העתיקה באנטקיה, שאול ג'נודי, ורעייתו פורטונה. שגרירת ישראל בטורקיה אמרה כי ככל הנראה השניים נהרגו.

בריאיון ל-ynet radio אמרה השגרירה אירית ליליאן, כי "ההרס הוא גדול, ואני לא יודעת מה יתברר בימים הקרובים. כמו כולם אני מתפללת ומייחלת שבאמת שאין ישראלים בין ההריסות, ושכמה שיותר ישראלים יינצלו".

היא אמרה כי "אנחנו כרגע לא יודעים בוודאות על ישראלים מנותקי קשר". עוד דיווחה על מותו של נשיא הקהילה היהודית באנטקיה ורעייתו באסון. עם זאת, בקהילה היהודית טוענים כי הוא מנותק קשר, וקיים חשש כבד לחייו.

בתיעודים שהופצו מבית הכנסת העתיק באנטקיה ניתן לראות את ההרס הרב במקום, ומספר יהודים שחילצו את ספרי התורה העתיקים הנמצאים שם. אתמול שוחח הרב הראשי לישראל, דוד לאו, עם רבני הקהילות בטורקיה. "הקדוש ברוך-הוא מזכיר לנו ש'המביט לארץ ותרעד' היא מציאות הבריאה שלו", אמר, "אך הקב"ה ברחמיו גם שומר עלינו מכל צרה וצוקה".

רעידת אדמה בטורקיה רעידת אדמה ספרי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד