ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מראות קשים ורגעים מרגשים

קטסטרופה טורקית סורית: ארגון הבריאות העולמי מעריך: מעל 20 אלף הרוגים

ארגון הבריאות העולמי מסר כי מספר הרוגי רעידות האדמה בסוריה ובטורקיה עלול לתפוח פי שמונה ולהגיע ל-20,000 | קצינת החירום הבכירה של הארגון: "הדיווחים הראשוניים יגדלו בצורה משמעותית בשבוע הבא" | צפו ברגע של אור בחשכת ההריסות: אב חילץ את בתו הקטנה ששרדה

קטסטרופה טורקית סורית: ארגון הבריאות העולמי מעריך: מעל 20 אלף הרוגים
מחלצים פועלים בסוריה צילום: White Helmets

רעידות האדמה בסוריה ובטרוקיה: ארגון הבריאות העולמי מציג מצג שלילי במיוחד על מספר ההרוגים שיהיו כתוצאה מהרעידות, ומעריך כי המספר יגדל פי 8 מהמספר הקיים ויגיע ל-20,000 הרוגים.

קצינת החירום הבכירה של ארגון הבריאות העולמי לאירופה קתרין סמולווד אמרה כי "אנחנו תמיד רואים את אותו הדבר עם רעידות אדמה, למרבה הצער, כלומר שהדיווחים הראשוניים על מספר האנשים שמתו או שנפצעו יגדלו בצורה משמעותית למדי בשבוע שלאחר מכן".

רגע קטן של אור בחשכת ההריסות בצפון מערב סוריה: הילדה נור מחולצת בידי אביה בעיירה ג'נדירס בצפון מערב סוריה. צפו

עוד הוסיפה סמולווד כי תנאי הקור הקשים השוררים במדינות יקשו על פליטי רעידות האדמה, ויגרמו למקרים קשים נוספים.

עד כה רעידת האדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר שהתרחשה בדרום טורקיה גרמה למותם של כ-5,000 בני אדם ברחבי המדינה ובסוריה השכנה, כך לפי גורמים רשמיים. כוחות ההצלה חיפשו אחר ניצולים בבניינים ההרוסים כשבחוץ שורר מזג אוויר מקפיא. רעידת האדמה - שהורגשה עד לבנון, ירדן, ישראל ומצרים - התרחשה במחוז קהרמנמרס, צפונית לגזיאנטפ, ליד הגבול הסורי.

הרעש התחולל בשעה 03:17 בבוקר יום שני לפי שעון ישראל, ובשעה 04:17 לפי שעון טורקיה וסוריה. עוצמתו נמדדה ב-7.8 דרגות בסולם מגניטודה (סולם סייסמי שערכיו מקבילים במידה רבה לסולם ריכטר בו נהגו בעבר למדוד את עוצמת רעידות האדמה). מוקד הרעש היה במרחק של כ-33 קילומטרים בלבד מהעיר גזיאנטפ, עיר גדולה מאוד בדרום טורקיה. המוקד נמצא במרחק של 90 קילומטרים מגבול סוריה.

עומקו של הרעש היה 18 קילומטרים, מה שיצר את האפקט הקטלני של הרעש באזורים הסמוכים למוקד. מומחים אומרים כי הרעש בטורקיה היה החזק ביותר שנמדד בטורקיה ובמזרח התיכון כולו בשמונת העשורים האחרונים, ואחת הרעידות החזקות ביותר שנמדדו בכלל בעולם כולו בשנים האחרונות.

הרעש הורגש במידה רבה במדינות רבות באזור. בישראל דיווחו רבים כי התעוררו באמצע הלילה בגלל רעידת האדמה. כמו כן נמסר על בהלה גדולה בביירות בירת לבנון שם יצאו רבים מהבתים אל הרחוב מחשש לקריסת המבנים. גם במצרים דיווחו רבים על כך שהרגישו את רעידת האדמה ובאיטליה פורסמה אזהרת צונאמי מחשש לגלים גבוהים שישטפו את ארץ המגף. עוד נמסר כי הרעידה נמשכה לפחות 40 שניות ברציפות, שבמהלכן טולטלו המבנים בעוצמה רבה שהמוקד שלה היה בעיר קרמאנאש, בעוצמה קרובה מאוד לרעידה הראשונה – 7.5 בסולם מגניטודה. כתוצאה ממנה קרסו מבנים נוספים שחלקם היו ריקים מאדם לאחר שנסדקו ברעידה הראשונה.

רעידת אדמה בטורקיה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד