י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סיבה לדאגה? מגמת הירידות בענף היהלומים הישראלי נמשכת

החודש הראשון של שנת 2023 שהסתיים לאחרונה המשיך את מגמת הירידות שנרשמו בענף היהלומים הישראלי במחצית השנייה של שנת 2022, שבסופו של דבר הסתיימה עם נתונים מעורבים – צמיחה בסחר ביהלומים מלוטשים וירידה בסחר ביהלומי הגלם

סיבה לדאגה? מגמת הירידות בענף היהלומים הישראלי נמשכת
אילוסטרציה צילום: unsplash

פתיחת השנה בענף היהלומים הישראלי – ירידות בחודש הראשון עם ציפייה להתאוששות בהמשך.

בחודש הראשון של השנה נרשמו ירידות בארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, ביחס לחודש ינואר אשתקד (שהיה חודש חזק במיוחד מבחינת ענף היהלומים), כך על-פי סיכום חודשי ראשון לשנת 2023 שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. 

בסה"כ בחודש ינואר השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 117 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 31% לעומת חודש ינואר אשתקד. יצוא נטו של יהלומי גלם בחודש זה עמד על סך של כ- 114 מיליוני דולרים, ירידה של כ-44% לעומת החודש הראשון של שנת 2022.

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בחודש ינואר עמד על סך של כ- 216 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 29% לעומת ינואר 2022 ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד בחודש ינואר על סך של כ- 320 מיליוני דולרים, נרשמה ירידה בשיעור דומה של כ- 29% לעומת החודש הראשון של שנת 2022. 

במהלך חודש ינואר השנה עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ- 32.5 מיליוני דולרים, שמהווים כ-28% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל בחודש זה. בנוסף, יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 35 מיליוני דולרים, שמהווים כ-30% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל בחודש זה. 

אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה הגיב: "המגמה העולמית של ירידה בסחר היהלומים ניכרת גם בנתוני החודש האחרון בארץ, שאינם מפתיעים. עם זאת, ההערכה היא שלקראת אמצע השנה נחזה בשינוי המגמה השלילית לכיוון חיובי, עקב הצמיחה בשוק התכשיטים בארה"ב ופתיחת השוק הסיני מחדש, שני שווקי היצוא המרכזיים לתעשייה הישראלית".    

 

 

יהלומים סחר יצוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד