כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
דורש טיפול מיוחד

השר ביקש לבלום את המימון האירופי לפלסטינים

שר התפוצות עמיחי שיקלי ביקש מהשר ההונגרי לבלום את המימון האירופי אשר משמש את הארגונים הפלסטיניים נגד ישראל. השרים הסכימו שהאנטי-ישראליות הפכה לסוג חדש של אנטישמיות ודורשת טיפול מיוחד ברמה בינלאומית

השר ביקש לבלום את המימון האירופי לפלסטינים
השר שיקלי בפגישה צילום: באדיבות המצלם

שר התפוצות עמיחי שיקלי נפגש אתמול (שני) עם שר הדתות ההונגרי מיקלוש שולטס יחד עם הרב שלמה כובש, הרב הראשי של איגוד הקהילות שומרי תורה בהונגריה (EMIH). במהלך הפגישה השר שיקלי הודה לממשלת הונגריה ולקהילה היהודית במדינה על הקמת מחנה חב"ד - מחנה פליטים אשר משמש יהודי אוקראינה שנאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות המלחמה. מעל אלף פליטים עברו במחנה, אשר הוקם ביוזמת קהילת חב"ד של הונגריה ואוקראינה ובתמיכת הממשלה ההונגרית, מאז פברואר 2022.

השרים שוחחו על המלחמה באנטישמיות בהונגריה וברחבי אירופה. השר שולטס סיפר על שינויי חוקה אשר נעשו בהונגריה בעשור האחרון כדי להקל על הרשויות במלחמה באנטישמיות במדינה. השר ההונגרי הדגיש שכל הפעילות בנושא נעשית בשיתוף פעולה עם ארגוני הקהילה היהודית ובראשם הליגה לפעולה והגנה (APL). השרים הסכימו שהאנטי-ישראליות הפכה לסוג חדש של אנטישמיות ודורשת טיפול מיוחד ברמה בינלאומית.

השר שולטס התחייב בשמה של ממשלת הונגריה על המשך תמיכה בישראל בכל הפורומים הבינ"ל והזמין את שר התפוצות לבקר בהונגריה.

השר ביקש מממשלת הונגריה לעזור במאבק בסיוע של האיחוד האירופי לארגונים פרו-פלסטיניים המקדמים קמפיינים אנטישמיים והודה לממשלת הונגריה על התמיכה הבלתי מתפשרת שלה במדינת ישראל.

הונגריה אנטישמיות עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד