כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בשורה ליהודים

תוך 24 שעות: חוק "הקבורה היהודית" אושר בברלין

אחרי מאמצים רבים מצדו של רב העיר ברלין, הרשות אישרה היום את "חוק הקבורה היהודית" שיאפשר לקבור יהודים מיד אחרי 24 שעות בלי להמתין 48 שעות כפי שדורש כיום החוק המקומי. הרב טייכטל: "זהו צעד חשוב ביותר לקידום החיים היהודים בברלין"

תוך 24 שעות: חוק "הקבורה היהודית" אושר בברלין
הרב טייכטל צילום: באדיבות המצלם

בשורה גדולה בברלין: "חוק הקבורה היהודית" אושר היום (שלישי) בממשל המקומי, וזאת לאחר פעילות מאומצת מצדו של רב העיר, הרב יהודה טייכטל. הכול החל במפגש שקיים הרב טייכטל, לפני תשע שנים בדיוק, עם שר הבריאות של ברלין, מריו צ'אג'ה, במהלכו דנו השניים בקידום חוק חדש בברלין, שיאפשר לקבור יהודים מיד לאחר 24 שעות.

כיום, החוק בברלין מאפשר לקבור גופה רק לאחר 48 שעות. חוק זה נחקק לפני 150 שנה, בהתאם לתנאים של הימים ההם, אז נדרש זמן ממושך להוכיח את סיבת המוות. מאז, הרפואה התקדמה וכיום אין שום מניע מקצועי שיעמוד בקידום החוק החדש.

מאז אותה פגישה, נפגש הרב טייכטל עם שורת גורמים בכירים בבית המחוקקים של ברלין בכדי לקדם את המהלך.

היום, אחרי תשע שנות פעילות, אישרה ממשלת ברלין את החוק, וכעת הוא יעבור לאישור סופי של הפרלמנט.

"זהו צעד גדול וחשוב ביותר לקידום החיים היהודיים בברלין", הגיב הרב טייכטל, עם אישורו של החוק, "זה מאפשר לקהילות לחיות על פי ההלכה היהודית בברלין. אנחנו מודים באופן מיוחד לנציב האנטישמיות פרופ' זלצבורן בברלין וכן לשני השרים החשובים, שרת המשפטים פרופ' ד"ר לנה קרק ושרת הבריאות אולריקה גוטה".

קבורה ברלין הרב יהודה טייכטל גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד