כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האסון בטורקיה

היהודי שמחפש את אחיו: "שמועות סותרות לגורלם"

בין הנעדרים בטורקיה בעקבות רעידת האדמה נמצא גם ראש הקהילה היהודית העתיקה לאנטקיה, שאול ג'נודי, ורעייתו פורטונה. אחיו מספר: "דיברתי עם הבן שלו וגם הוא לא יודע מה עלה בגורל אביו. אני חוזר לשם כדי לחפש אותו"

היהודי שמחפש את אחיו: "שמועות סותרות לגורלם"
רגע קריסת בניין בטורקיה צילום: צילום מסך

האסון בטורקיה מוביל לנעדרים רבים, ובניהם כמה יהודים. אחד מהם הוא ראש הקהילה היהודית העתיקה באנטקיה, שאול ג'נודי, ורעייתו פורטונה. בקהילה היהודית מדווחים כי קיים חשש כבד לחייהם.

עזרא ג'נודי, אחיו של הנעדר, אומר ל'ווינט': "יש שמועות סותרות בנוגע לגורלם. דיברתי עם הבן שלו וגם הוא לא יודע מה עלה בגורל אביו. אני חוזר לשם כדי לחפש אותו. יש לי חששות שלא אמצא אותו בחיים. כולי תקווה ותפילה שנמצא אותו בחיים".

"אין חדשות טובות. דיברתי עם מרדכי, הבן שלו, שנמצא בדרכו לטורקיה ומשם לאנטקיה. הוא אמר שהוריו נמצאים מתחת להריסות, ואלה אנשים לא צעירים. ככל שהזמן עובר, הסיכוי למצוא אותם בחיים קלוש. אבל אסור לאבד תקווה. צריך להתפלל לבורא עולם".

הוא תיאר גם את רגעי האימה: "בארבע ורבע לפנות בוקר, שעון טורקיה, הבית רעד. אשתי התעוררה לפניי והעירה אותי, ובזכותה ניצלנו. יצאנו מהבית בלי כלום, עם כפכפים ופיג'מה. לא יכולנו לקחת כלום, הכול נקבר תחת ההריסות, כולל התפילין והטליתות. נשארנו ממש חסרי כול".

הקהילה היהודית בטורקיה רעידת אדמה בטורקיה רעידות אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד