כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נענה לבקשת נתניהו

תם המשבר: דודי אמסלם מצטרף לממשלה; אלו התיקים שיקבל

ח"כ דודי אמסלם מצטרף לממשלה. אמסלם יכהן כשר במשרד המשפטים, שר לשת"פ אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. שני התפקידים האחרונים הוחזקו עד כה בידי שר החינוך יואב קיש

השר דודי אמסלם
השר דודי אמסלם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משבר אמסלם מגיע לסיומו: ח"כ דודי אמסלם נענה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרף לממשלה. אמסלם יכהן כשר במשרד המשפטים, שר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת.

מ'הליכוד' נמסר הערב (שלישי): "ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש בעת הזאת מח"כ דודי אמסלם להצטרף לממשלה כשר במשרד המשפטים, שר לשת"פ אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. ח"כ דודי אמסלם נענה לבקשת רה"מ".

בתוך כך, שר החינוך יואב קיש שהחזיק בשני התיקים הנוספים של אמסלם מודיע הערב: "לאחר הסיכום בין ראש הממשלה לבין חברי, ח"כ דודי אמסלם, על כניסתו לממשלה, הגשתי כעת את התפטרותי לראש הממשלה, מתפקידי כשר המקשר והשר לשיתוף פעולה איזורי. המון בהצלחה דודי, הצלחתך הצלחתנו!".

אמסלם נואם במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

השר המיועד דודי אמסלם אישר הערב ומסר: "עכשיו יוצאים לעבוד! מתוך רצון לדאוג ולהשפיע על אופיה היהודי של המדינה והממשלה הלאומית שהוקמה ע"י בנימין נתניהו וסיעות הימין, נעתרתי הערב לבקשתו של רה"מ להצטרף לממשלת ישראל - כשר במשרד המשפטים, שר במשרד לשיתוף פעולה אזורי, והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. בעזרת ה' נעשה ונצליח".

כזכור, אמסלם נותר מחוץ לממשלה אחרי שהתעקש לקבל אחד משני התפקידים: שר המשפטים או יושב ראש הכנסת.

לאחרונה יצא במתקפה חזיתית כנגד מנהיג הליכוד ראש הממשלה נתניהו אותו הוא מאשים בגזענות. תחילה טען לגזענות עדתית: "הם משפילים את כל האמסלמים והביטנים. לא יהיה במפלגה שלנו (גזענות א"ק) כשאנחנו 70% מהם". בדבריו הודה כי הוא פגוע מהתנהלות נתניהו: "זו חוצפה ואני רואה בזה כפיות טובה עצומה של ראש הממשלה".

בהמשך הבהיר כי הוא יישאר בכנסת ויפעל למען הציבור, והציג את סדר העדיפויות שלו. "קודם כל מדינת ישראל, בראש ובראשונה, אחרי זה הליכוד, אחרי זה נתניהו ואחרי זה דודי אמסלם". הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי ראש מפלגתו: "מי שהחליט לא להעניק לי את התפקיד יושב ראש הכנסת זה נתניהו".

דודי אמסלם | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

אמסלם חשף שיחה שקיים בנושא עם ראש הממשלה: "שאלתי אותו, תסביר לי למה אני לא יכול להיות יושב ראש הכנסת?" לדברי אמסלם, "אז הוא מספר לי סיפורי עליבאבא שהוא מפחד שאני יבוא חשבון עם האופוזיציה", כך ציטט אמסלם את נתניהו.

"בוודאי שאני יבוא חשבון עם האופוזיציה", אמר אמסלם לפעילים, "הוא (נתניהו א"ק) כנראה רוצה שנשלח להם זרי פרחים. הוא הוסיף: "את דוד אמסלם בעיקרון לא משפילים".

עוד הוסיף: "אני לא איש של תפקידים, אני בדרך כלל שחקן קבוצתי אבל כאן הייתה השפלה מאוד מאוד מכוונת כלפי. דילגו עלי למרות שהגעתי למקום הרביעי בפריימריז. אנחנו הספרדים לא ישפילו אותנו, גם לא ראש הממשלה מטעם הליכוד".

 

דוד אמסלם בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד