ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
המתיחות הביטחונית

עוד לפני הרמאדן: עלייה דרמטית במספר ההתראות לפיגועים

בעשרת הימים האחרונים חל זינוק של פי שלושה במספר ההתראות לפיגועים. בעקבות כך, צה"ל יתגבר כוחות התקפיים והגנתיים עוד לפני הרמאדן

עוד לפני הרמאדן: עלייה דרמטית במספר ההתראות לפיגועים
חיילי צה"ל בשטחים צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

מגמה מדאיגה: צה"ל מזהה בעשרת הימים האחרונים זינוק במספר ההתראות על הכוונה של מחבלים להוציא לפועל פיגועים. כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח, בחודשיים האחרונים מספר ההתראות היה במגמת ירידה אך מאז הפיגוע בנווה יעקב חל זינוק של פי שלושה במספר ההתראות.

אחד הצעדים שצה"ל מתכוון לנקוט כדי למנוע את ההסלמה הוא תגבור כוחות. כבר בשבועיים הקרובים צה"ל נראה תגבור של יחידות התקפיות כדי לסכל פיגועים. בשבועיים שלפני הרמדאן צה"ל מתכוון לתגבר בלפחות שני גדודים שיבצעו משימות הגנתיות.

כזכור, ראש ה-CIA, וויל בארנס הזהיר היום (שלישי) כי המתיחות בין ישראל לפלסטינים מתחילה להיות דומה לתקופה של האינתיפאדה השנייה. בארנס אמר את הדברים בנאום במכללה אמריקנית ביום חמישי האחרון, ברקע הביקור שקיים בישראל וברשות הפלסטינית לפני כעשרה ימים.  

בארנס נאם בבית הספר לשירות החוץ של ג'ורגטאון וושינגטון וסיפר כי לפני עשרים שנה במהלך האינתיפאדה השנייה הוא היה דיפלומט אמריקני בכיר "ואני מודאג, כמו עמיתיי בקהילת המודיעין, שהרבה ממה שאנחנו רואים היום דומים לחלק מהמציאות שראינו אז".

מתיחות ביטחונית צה"ל פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד