כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שהה בגובה זמן רב

מסתמן: בלון הריגול גנב מידע גרעיני בטיסה מעל מחסן טילים

בלון הריגול החשוד שהופל מעל הים, "כנראה גנב מידע גרעיני" בטיסה מעל ממגורות טילים לפני שבלון הריגול החשוד של הסינים הופל על ידי חיל האוויר האמריקני. הנתונים שנגנבו על ידי בייג'ינג כוללים ככל הנראה מידע לא מסווג כמו גם מידע מסווג או רגיש על מתקנים צבאיים אמריקאים

מסתמן: בלון הריגול גנב מידע גרעיני בטיסה מעל מחסן טילים
רגע היירוט צילום: צילום מסך

קיימת "סבירות גבוהה" שבלון הריגול הסיני החשוד גנב "מודיעין גרעיני" מארה"ב לפני שמטוסי קרב ירו בו מהשמיים, כך אמר אנליסט צבאי ל-Express. רבקה קופלר, קצינה לשעבר בסוכנות הביון ההגנה, אמרה כי ההערכה "מבוססת על מה שאנו יודעים על יכולות המודיעין של סין, הדוקטרינה והמבצעים של תעופה וחלל, אסטרטגיית מיקוד וכוונות ההנהגה". גם "משך הזמן שבו הוא נשאר באוויר - שבעה ימים תומך במידע הזה".

"ניתוח המודיעין שלי אומר לי שיש סבירות גבוהה שממשלת סין חילצה נתונים אמריקאים רגישים, שנאספו על ידי בלון הסיור בגובה רב שחצה את השטח הריבוני של ארה"ב, לפני השמדתו על ידי חיל האוויר האמריקני", אמרה קופלר.

הנתונים שנגנבו על ידי בייג'ינג כוללים ככל הנראה מידע לא מסווג כמו גם מידע מסווג או רגיש על מתקנים צבאיים אמריקאים, מתקנים אזרחיים קריטיים וסודות אחרים, כולל מודיעין גרעיני. על פי הפנטגון, בלון הריגול נסחף לתוך המרחב האווירי של ארה"ב מצפון לאיים האלאוטיים באלסקה ב-28 בינואר והסתובב מעל אזורים רגישים של מונטנה שבהם נמצאים ראשי נפץ גרעיניים.

סין מתעקשת שהבלון היה רק ​​ספינת אוויר אזרחית שנסחפה עם הרוח ושימשה בעיקר למחקר מטאורולוגי, שיצאה ממסלולה בגלל רוחות והייתה לה יכולות "היגוי עצמי" מוגבלות בלבד.

 

 

 

ארה''ב נשיא ארה''ב צבא ארה''ב ריגול סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד