כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אכזריות בלתי נסבלת

מיד לאחר רעידת האדמה: אסד הפציץ עיירה סורית שבשליטת המורדים

הנשיא אסד הורה להפציץ עיירה סורית שבשליטת המורדים, מיד לאחר רעידת האדמה. חלק גדול מסוריה נהרס בעקבות שנים של מלחמת אזרחים בשטחים הסמוכים לגבול עם טורקיה. האו"ם הודיע כי הארגון "בוחן את כל הדרכים" כדי להשיג אספקה וסיוע ​​לצפון מערב סוריה

מיד לאחר רעידת האדמה: אסד הפציץ עיירה סורית שבשליטת המורדים
קריסת בניינים בסוריה צילום: White Helmets

מיד לאחר רעידת האדמה שפגעה בסוריה והביאה למותם של כ-2000 ועוד אלפי פצועים, ממשלת סוריה הורתה לצבא להפגיז אזור שנשלט על ידי האופוזיציה במדינה, כך לפי ממשלת בריטניה.

הנשיא בשאר אל-אסד פתח ב"מתקפה מתוסכלת ומתועבת באמת" על עיירה בצפון מערב סוריה שנפגעה ברעידת האדמה, כך אמרה חברת הפרלמנט אלישיה קרנס, יושבת ראש ועדת החוץ. שר החוץ ג'יימס קלברלי מתח ביקורת על משטר אסד על "ההפצצה הבלתי מקובלת לחלוטין".

השר אמר: "גב' קרנס צודקת לחלוטין בהדגשת ההפצצה הבלתי מקובלת לחלוטין של אזורים לאחר אסון הטבע הזה. למרבה הצער זה מדבר על דפוס התנהגות ארוך שנים של משטר אסד, משטר שאנו מגנים, נמשיך עם הסנקציות ובעבודה עם ידידינו ושותפינו הבינלאומיים כדי לנסות ולמנוע שהתנהגות כזו תתרחש שוב".

חלק גדול מסוריה נהרס אחרי שנים של מלחמת אזרחים בשטחים סמוכים לגבול עם טורקיה. האו"ם הודיע כי הארגון "בוחן את כל הדרכים" כדי להשיג אספקה וסיוע ​​לצפון מערב סוריה. באב אל-הווא, כביש המוביל למעבר הגבול מטורקיה לצפון סוריה ניזוק מהרעידה, מה ששיבש זמנית את העברת הסיוע לצפון-מערב הנשלט על ידי המורדים.

באב אל-הווא הוא המעבר היחיד שדרכו מותר לסיוע של האו"ם להיכנס לאזור. דובר האו"ם, סטפן דוז'ריק, אמר כי שיירה מתכוננת לחצות את קווי העימות בתוך סוריה, אך הדבר ידרוש הסכם חדש עם ממשלתו של הנשיא בשאר אסד, שהטילה מצור על אזורים שבשליטת המורדים.

טורקיה רעידת אדמה בטורקיה או"ם סוריה אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד