כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תוביל למשבר מדיני?

למרות הדרישה האמריקנית: ההחלטה הדרמטית של הקואליציה בעניין חומש

הקואליציה מתכוונת להעלות בשבוע הקרוב את החוק שאמור להסדיר את היישוב חומש. הצעת החוק תעלה כבר ביום ראשון הקרוב להצבעה בוועדת שרים לחקיקה 

למרות הדרישה האמריקנית: ההחלטה הדרמטית של הקואליציה בעניין חומש
החיילים מחרימים את הלוחות בחומש צילום: ישיבת חומש

ברקע הדרישות האמריקניות להפסקת הפיתוח והבנייה של ההתיישבות ביהודה ושומרון, בקואליציה לא מתכוונים להיעתר לדרישות. על פי דיווחים בכלי התקשורת בישראל, הקואליציה מתכוונת להעלות בשבוע הקרוב את החוק שאמור להסדיר את היישוב חומש שפונה בהתנתקות להצבעה.

בישיבת הממשלה שהתקיימה השבוע העלתה השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק, את הדחיפות לקדם את נושא הסדרת חומש בעקבות לוחות הזמנים שהציב בג"ץ לקבלת תשובה מהמדינה מדוע הישיבה במקום לא תפונה.

שר המשפטים יריב לוין עדכן בתגובה לדברים כי הצעת החוק בעניין תעלה כבר ביום ראשון הקרוב להצבעה בוועדת שרים לחקיקה וביום רביעי הבא היא תעלה במליאת הכנסת להצבעה בקריאה טרומית. לוין גם התחייב שהחוק יקודם בעדיפות גבוהה וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישר שאכן כך.

שמואל וונדי מנכ"ל ישיבת חומש הוסיף "שמחים שהצעת החוק, עולה כבר בשבוע הבא, זו בשורה משמחת ומרגשת, אנו מודים לכל העוסקים בסוגייה ולראשי הקואליציה שהם עומדים בהבטחותם. אין צודק מזה, אין נכון מזה ואין מוסרי מזה, חייבים להסיר את החרפה של חוק ההתנתקות מספר החוקים של מדינת ישראל, ובע"ה אנחנו בדרך לשם בקרוב".

חומש יריב לוין בנימין נתניהו אורית סטרוק ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד