כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
התקדמות לעבר פיתרון

הפולנים הציעו לישראל לחדש את מסעות הזיכרון - אלו התנאים

אחרי תקופת הקפאה: פולין העבירה הצעה לישראל לחדש את המסעות לזיכרון השואה במדינה. הצעה מגיעה לאחר שיחה שהתקיימה אמש בין שר החוץ אלי כהן למקבילו הפולני

הפולנים הציעו לישראל לחדש את מסעות הזיכרון - אלו התנאים
מחנה אושוויץ בירקנאו צילום: Pixabay

לאחר תקופה של הקפאה, פולין העבירה הצעה לישראל לחדש את המסעות לזיכרון השואה במדינה. כך פורסם בכאן רשת ב. הפולנים הדגישו כי מבחינתם כבר בחודש הקרוב חידוש המסעות יכול לצאת לפועל, כפוף לשני תנאים - שינוי חלק מהתכנים שמועברים במסעות ומאבטחים לא חמושים. בישראל עדיין לא הגיבו להצעה ומתלבטים כיצד להגיב.

למרות שהדרישות מצד וורשה, שגרמו לזעם בממשלה הקודמת, לא השתנו - בישראל אופטימיים לגבי הסיכוי לחדש את המסעות אחרי חג הפסח. בירושלים אף העבירו מסמך עם הצעה בעניין סידור האבטחה של המשלחות, מאחר והם רואים בהצעה הפולנית התקדמות לעבר פתרון בנושא.

הצעה של הפולנים מגיעה לאחר שיחה שהתקיימה אתמול (שלישי) בין שר החוץ אלי כהן ומקבילו הפולני זביגנייב ראו. השיחה הייתה הראשונה שהתקיימה בין שני הדרגים מזה שנתיים, ובמהלכה דנו שני השרים בדרכים לחימום היחסים בין המדינות אחרי המשבר המתמשך, ובין היתר גם על סוגיית החזרת משלחות הנוער הישראליות לפולין. השר הפולני ציין על פי הודעת משרד החוץ כי בכוונתו לבחון את האפשרות למינוי שגריר חדש בישראל, לאחר תקופה ממושכת שאיש לא כיהן התפקיד.

בכירים בממשלת פולין אמרו באוגוסט 2022, כי נושא נסיעת המשלחות מישראל למדינה נבחנת מחדש, בטענה שמדובר בסיור שהופך לתעמולה ולשנאת פולנים. בתגובה, הקפיאה ישראל את המסעות. מנכ"לית משרד החוץ דאז, גלית שטאובר, טענה כי פולין "פועלת מזה מספר שנים כדי לכתוב את ההיסטוריה של התקופה של השואה בצורה קצת אחרת", וכי דרישותיה במשא ומתן הן שינוי תוכנית המסע כך שלא תגרום "להתחזקות של סטריאוטיפים כוזבים כלפי הפולנים".

פולין ישראל אלי כהן השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד