כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עוני ומחסור נורא

"רק עשה ניתוח להרזייה": הסבל הבלתי נתפס שעבר הרב יוסי כהן עד שנפטר

12 שנה אחרי הסיבוך שהתחולל במהלך ניתוח בריאטרי שגרתי, נפטר האברך הרב יוסף עוזיאל כהן ז"ל, מחשובי הלומדים בישיבת 'נתיבות עולם' • "עם נכות קשה, סבל וייסורים - כשהוא היה פותח את הספר פניו היו מאירות משמחה" • בבית נותרו אלמנה וארבעה יתומים צעירים, הסובלים מעוני ומחסור נורא

"רק עשה ניתוח להרזייה": הסבל הבלתי נתפס שעבר הרב יוסי כהן עד שנפטר
הלוויה מצמררת צילום: באדיבות המצלם

כשנכנס הרב יוסי כהן לניתוח בריאטרי שגרתי, הוא היה מלא תקווה. הרופאים המליצו לו לעבור את הניתוח כדי להסיר את המשקל העודף, אבל בפועל, הניתוח הזה גרם לו לנזקים עצומים.

בעיצומו של הניתוח, בעודו מורדם, חל סיבוך חמור מאוד, והאוויר הפסיק לזרום לריאותיו של הרב כהן. הוא כמעט נפטר מחנק, אבל ברגע האחרון הצליחו הרופאים לחורר חור בגרונו ומשם נכנס אוויר לריאותיו וחמצן למחזור הדם שלו.

הקליקו כאן כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של הרב יוסי כהן>>>

למרות שחייו ניצלו, הפסקת הנשימה כבר הספיקה לגרום לנזק ולפגיעה מוחית חמורה. מאז הוא סבל מנכות שהלכה והחמירה עם השנים, עד שבימים האחרונים התמוטט והשיב נשמתו ליוצרה, כתוצאה ישירה של מצבו הגופני הירוד בעקבות אותו ניתוח כושל.

12 שנים התמודד הרב כהן, יוסי כפי שכינו אותו חבריו ובני משפחתו. 12 שנים הוא סבל מייסורים קשים ומרים, אבל הוא לא ויתר על הגמרא שהיתה משוש חייו.

מאז חזר בתשובה, כנער צעיר שאמו עבדה כעוזרת בית בביתו של מרן ראש הישיבה הגאוןר בי דוד פוברסקי זצ"ל.

הקליקו כאן כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של הרב יוסי כהן>>>

רבי דוד פוברסקי קירב אותו מאוד והכניס אותו תחת כנפי השכינה, בנו מרן הגרב"ד שליט"א המשיך גם הוא בדרכי אביו ושמר על קשרים חמים מאוד עם הרב כהן ומשפחתו, וגם יתר בני המשפחה שומרים איתם על קשר חם ואוהב, בראותם את פרי טיפוחיו של הסבא רבי דוד, כשהוא עולה ומתעלה במעלות התורה והיראה מתווך ייסורים קשים ומרים.

לאחר פטירתו, נותרה בביתו של הרב כהן אלמנתו עם ארבעה יתומים. הגדול מבין הילדין בן 17 בלבד. העוני שולט בכל פינה, בעל הדירה מרחם עלהם ובא לקראתם, כשלא העלה את דמי השכירות במשך שנים ארוכות, למרות שכל מחירי השכירות בארץ עלו והתייקרו מאוד מאז. אבל את הסכום המקורי הם עדיין צריכים לשלם מדי חודש בחודשו, ואת החובות שנצברו במהלך מחלתו של האב, הם צריכים לכסות.

המשפחה זקוקה לעזרה גדולה. עסקנים שנכנסו לבית מספרים שהם פשוט רעבים. חסר להם ציוד בסיסי, בגדים מינימליים. תנאי המחייה שלהם אינם סבירים בעליל.

ולעזרתם התגייסו כמה מבני משפחת פוברסקי, כשאת הקרן מלווה באופן אישי מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א.

"היהודי הזה עבר הרבה מאוד, הוא עשה כל מאמץ כדי להתקרב לקב"ה ולעבוד אותו בכל לבו ובכל נפשו", אומרים בני משפחת פוברסקי. "עכשיו הוא נפטר והותיר אחריו משפחה הסובלת ממחסור נורא. אנחנו משתדלים לעשות כל שביכולתנו, אבל חייבים פה את עזרת הציבור הרחב. אחרי כל מה שהם עברו, לנוכח מסירות הנפש של האבא שלהם, הילדים האלו זקוקים לעזרה, ומגיע להם חיבוק חם ואוהב מעם ישראל כולו".

הקליקו כאן כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של הרב יוסי כהן>>>

יוסי כהן קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד