כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לקראת המתקפה הגדולה

בכיר אוקראיני: זקוקים ליותר נשק כדי "לחסל את הרוסים"

מזכיר המועצה לביטחון לאומי של אוקראינה שואף לחסל את הרוסים, אבל יודע שזה לא יהיה פשוט כלל. "אנחנו צריכים תותחים, פגזים, טנקים, רקטות, מטוסים, והיינו צריכים אותם עוד לפני אתמול". הוא קרא למערב להתגבר על הפחד מפוטין ולספק את הנשק הנדרש

בכיר אוקראיני: זקוקים ליותר נשק כדי "לחסל את הרוסים"
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה באוקראינה

אולקסי דנילוב רק לעתים רחוקות מחייך. למזכיר המועצה לביטחון לאומי והגנה, בעל מראה עצבני, בן 60, אין הרבה על מה לחייך. שנה לאחר ניסיונם לפרק אוקראינה, הרוסים צפויים לפתוח במתקפה גדולה נוספת בניסיון לנצח את המלחמה.

החודשים הבאים יהיו מכריעים לקרב את אוקראינה לניצחון, אמר דנילוב לאתר Kyiv Independent. "אנחנו רוצים ש-2023 תהיה שנת הניצחון, אבל אנחנו ריאליסטים, ואני חושב שהמערב לא יודע מה לעשות עם רוסיה", אמר.

"האסטרטגיה של אוקראינה פשוטה", הוא הסביר, "אוקראינה זקוקה ליותר נשק, והיא זקוקה להם כמה שיותר מהר כדי לחסל את הרוסים, אנחנו צריכים טנקים כדי להגן על עצמנו ולפתח התקפות נגד", אמר דנילוב. "אנחנו צריכים תותחים, פגזים, טנקים, רקטות, מטוסים, והיינו צריכים אותם עוד לפני אתמול".

"הזמן הוא המהות", הוא אמר, כי "עבור אוקראינה, בזבוז זמן פירושו לאבד את חייהם של אנשים שמתים למען החופש שלנו". דנילוב אומר כי הגיע הזמן שהמערב יתגבר על הפחד שלו מרוסיה ויספק את כל הנשק הדרוש כדי להתקרב לניצחון של אוקראינה. "אם אתה מפחד - אתה כבר מובס", אמר. "אנחנו לא מרגישים פחד כלפי הברברים האלה, וזו הסיבה שאנחנו הולכים לנצח".

תחת דנילוב הפכה המועצה לביטחון לאומי ולהגנה למוסד החיוני ביותר במדינה. דנילוב, שכיהן כראש עיריית לוהנסק באמצע שנות ה-90, ומושל מחוז מולדתו לוהנסק ב-2005, מוביל את מועצת הביטחון מאז 2019. מאז הפך הנשיא וולודימיר זלנסקי את המועצה שהוזנחה פעם לאחת המרכזיות במדינה.

מועצת הביטחון, המורכבת מבכירים כמו ראש הממשלה, שר הביטחון, שר הפנים וראש שירותי הביטחון מטילה סנקציות, שוללת את אזרחותם של אוקראינים מושחתים ובוגדים, מלאימה רכוש ומפקחת על החלטות חשובות.

"אף אחד לא יכול להגיד שלא היינו מוכנים", אמר על פלישת הרוסים. "מאוקטובר עד נובמבר 2021, ביקשנו מכל המדינות לעזור לנו עם נשק, ולא הייתה שום עזרה", אמר. "אבל הכנו את החברה, זה היה הצעד הראשון שצריך לעשות כשאתה מתכונן למלחמה", הוא אמר, וטען כי הרוסים ביצעו פעולות כדי להפיץ פאניקה לפני הפלישה אך נכשלו בכך.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד