כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התלונן על אנטישמיות

אוניברסיטה שפיטרה פרופסור יהודי תשלם לו מיליון דולר

אוניברסיטה באורגון ארה"ב שפיטרה פרופסור יהודי לאחר שדיווח על מספר תקריות אנטישמיות, תפצה את הפרופסור לאחר שהגיעה איתו להסדר

אוניברסיטה שפיטרה פרופסור יהודי תשלם לו מיליון דולר
כיתת אוניברסיטה, אילוסטרציה צילום: pixsby

אוניברסיטת לינפילד, מוסד אקדמי פרטי במקמינוויל באורגון ארה"ב, תשלם מיליון דולר לפרופסור דניאל פולק-פלזנר לאחר שהגיעה איתו להסדר על סיום עבודתו שלא כדין בשנת 2021. פולק-פלזנר האשים את נשיא בית הספר, מיילס דיוויס, בהתבטאויות אנטישמיות בפניו. כולל בדיחות על תאי גזים והערות על גודל האף היהודי. הוא פוטר זמן קצר לאחר שהאשמות נגד האוניברסיטה פורסמו בתקשורת.

לאחר סיום עבודתו, תבע פולק-פלזנר, את המוסד על 4 מיליון דולר. דיווח על פיטוריו בשנה שעברה על ידי האגודה האמריקאית של פרופסורים באוניברסיטאות מצא שלינפילד הפרה את החופש האקדמי וזכותו של פולק-פלזנר להליך הוגן.

ההסדר מגן על האוניברסיטה מפני צעדים משפטיים נוספים של פולק-פלזנר, אך אינו מונע ממנו לדבר על המקרה. דובר משרד עורכי הדין שמייצג את פולק-פלזנר אמר לסוכנות הידיעות היהודית JTA כי ההסדר אינו כולל פרטים על טענות מסוימות שהעלה נגד האוניברסיטה, ואינו מחייב את המוסד להתנצל בפניו.

כמה אנשים המזוהים עם לינפילד עזבו את האוניברסיטה בסולידריות עם פולק-פלזנר בעקבות פיטוריו. פולק-פלזנר הוא כיום פרופסור אורח באוניברסיטת פורטלנד סטייט. דייויס נשאר בתפקידו כנשיא לינפילד כמעט שלוש שנים לאחר פיטוריו של פולק-פלזנר, למרות קריאות מהליגה נגד השמצה, מועצת הרבנים של אורגון וקבוצות אחרות להתפטרותו.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פרופסור דניאל אמר כי האנטישמיות נגדו היתה תגובה חריפה אחרי שדרש שהנהלת האוניברסיטה תעשה יותר כדי לטפל בטענות על אנטישמיות. לדבריו, דייויס ועוד מספר חברי האוניברסיטה לא אהבו את דרישותיו והציקו לו ללא הפסקה בדרכים אנטישמיות, ולבסוף הוא פוטר.

דניאל פולק-פלזנר התלונן על אנטישמיות, והליגה נגד השמצה וכן מועצת הרבנים באורגון, קראו לנשיא דייוויס לפרוש מתפקידו. דייוויס הכחיש חלק מההאשמות, אם כי מאוחר יותר הודה שהעיר על "האף היהודי".

אוניברסיטה אנטישמיות בארה"ב פיצוי כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד