כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
זלזלו ופגעו בעתידה

פוטרה בשל שמירת שבת ותפוצה ב-1.1 מיליון דולר

אישה מאוהיו ארה"ב שטענה כי פוטרה בגלל היותה שומרת מצוות זכתה בפיצוי של 1.1 מיליון דולר לאחר שחבר מושבעים פדרלי קיבל את תביעתה. חבר המושבעים קבע כי היא הופלתה בשל רצונה "לקיים את החגים היהודיים"

פוטרה בשל שמירת שבת ותפוצה ב-1.1 מיליון דולר
פטיש בית דין צילום: freepik

אישה מאוהיו שטענה לפני שש שנים שפוטרה בגלל שהיא יהודייה שומרת מצוות, זכתה בפיצוי של 1.1 מיליון דולר לאחר שחבר מושבעים פדרלי פסק לטובתה. קימברלי אדלשטיין עבדה כשופטת במחוז באטלר, אוהיו ארה"ב, כאשר ביקשה מהממונה עליה שופט שמונה ימי חופש במהלך חגי תשרי ב-2017.

בתביעה נאמר כי השופט הטיח בה: "פרה קדושה, שמונה ימים?" השופט גרג סטפנס צעק עליה והעליבה, כך לפי התביעה. היא פוטרה ארבעה ימים לאחר מכן ולטענתה השופט ושני תובעים שמוזכרים בתביעה זלזלו בה בפני מעסיקים אחרים, והקשו עליה למצוא עבודה.

התביעה שלה טופלה במערכת המשפט שבה עבדה פעם במשך השנים לאחר מכן, השופטים דחו חלק מטענותיה, אבל אפשרו לתביעת האפליה הדתית שלה להימשך נגד השופט. המשפט המשיך אצל חבר מושבעים שקבע שהיא הופלתה בשל רצונה לקיים את החגים היהודיים.

המשפט נגד השופט החל ב-23 בינואר האחרון וכלל עדות של רב. חבר המושבעים הודיע את פסק הדין ביום שישי האחרון, כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA.

"ממצאי חבר המושבעים הם תזכורת חשובה לכך שהחוק מספק הגנות למי שרוצה לקיים מנהגים דתיים", אמר הרב ארי בלבן, מנהל המועצה של הקהילות היהודיות בסינסינטי. "מעסיקים ומוסדות ממשלתיים אינם רשאים לנקום ביהודים (או מיעוטים דתיים אחרים) על כך שהם מבקשים לממש את זכויותיהם הדתיות המוגנות".

ארה''ב פיצוי כספי שמירת שבת אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד