ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בעולם משבחים את פיקוד העורף

נתניהו התעדכן מהמשלחת הישראלית לטורקיה: "חילצנו כבר ארבעה"

"אתם מביאים הרבה כבוד למדינת ישראל ומראים את פניה האמיתיים לעולם", אמר נתניהו לגולן ואך מפקד יחידת החילוץ שיצאה לטורקיה מוכת האסון | המפקד עדכן את רה"מ: "הצלנו עד עכשיו ארבעה ועובדים על שניים נוספים" | בתקשורת העולמית משבחים את המחלצים הישראלים

נתניהו התעדכן מהמשלחת הישראלית לטורקיה: "חילצנו כבר ארבעה"
אנשי פיקוד העורף בטורקיה צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אחר הצהריים (רביעי) עם גולן ואך, מפקד יחידת החילוץ של פיקוד העורף לטורקיה והתעדכן מממנו על פעולות הסיוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשיחה: "אתם מייצגים את המשלחת עם הניסיון הרב ביותר ברמה הבינלאומית. יש לכם הרבה ניסיון שהוכיח את עצמו. אתם עושים מעשה הומניטארי ראשון במעלה ואתם מביאים לנו הרבה כבוד למדינת ישראל ומראים את פניה האמיתיים לעולם. מסור בבקשה את ברכותיי לכל חברי המשלחת, תעשו כל מה שאתם יכולים כדי להציל חיים וגם תשמרו על עצמכם".

אל"מ (במיל') ואך עדכן את ראש הממשלה: "אנחנו משתדלים למצות את מאמץ הצלת החיים. הצלנו עד עכשיו ארבעה אנשים ועובדים על עוד שניים. ביחס לזמן, זאת היממה המוצלחת ביותר שהייתה אי פעם למשלחות בזכות העובדה שהצלחתם להוציא אותנו לשטח מהר".

רעידת האדמה: יותר מ-11,000 נהרגו עד כה בטורקיה ובסוריה

בתקשורת העולמית משבחים את המחלצים הישראלים: "מהנדסים ישראלים בונים תוכנית של הבניינים שקרסו על סמך ראיות חזותיות ועל ידי שאילת שכנים ותושבים. זה מאפשר להם להיכנס להריסות בצורה הרבה יותר מדויקת ולפנות ישירות לאזורים שבהם צפויים להיות ניצולים לכודים".

עוד מהתקשורת העולמית על המחלצים הישראלים: "אורן רוזנר, מהנדס מבנים, אמר שהצוות שלו עובד כדי לאתר היכן ניתן למצוא אנשים, בכל בניין שקרס יש עשרות תושבים שדווחו כנעדרים".

המשלחת הישראלית לאזור האסון בטורקיה נקראה הלילה לחלץ שני לכודים מתוך ההריסות באזור האסון בקרמאנמרש שבדרום המדינה. בתום המבצע המורכב שארך 4 שעות וחצי הצליחו חברי המשלחת הישראלית, בהם נציג מד"א, פראמדיק בכיר פליקס לוטן - לחלץ מן ההריסות 2 לכודים: ילד בן 12 וצעירה בת 23 ששהו תחת ההריסות כמעט 48 שעות.

מניין ההרוגים בטורקיה ובסוריה הגיע למעל 11,000 בני אדם במה שנחשב כבר לאסון הקטלני ביותר בעולם מזה למעלה מעשור. מספר הקורבנות מטפס במהירות יומיים לאחר רעידות אדמה שמחקו ערים ועיירות בשתי המדינות. כוחות צה"ל שיצאו לטורקיה פועלים תחת תנאים קשים ומחלצים לכודים.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הגיע היום לדרום המדינה, שם כוחות ההצלה מחפשים אנשים שעדיין לכודים מתחת להריסות בקור הקפוא. הטמפרטורות בגזיאנטפ, סמוך למוקד הרעש בדרום טורקיה, ירדו עוד במהלך הלילה.

ארדואן התחייב לתת לקורבנות סיוע כספי, והבטיח כי הממשלה תסייע לאלה שהפכו לחסרי בית בעקבות רעידות האדמה. "האזרחים שלנו לא צריכים לדאוג, לעולם לא ניתן להם להישאר ללא מחסה", אמר הנשיא הטורקי. ארדואן הכריז על תוכניות לחלק 10,000 לירות טורקיות, (530 דולר), ל"כל משפחה שלנו", אך לא ברור לעת עתה מי בדיוק יהיה זכאי לסיוע.

מאמצי הסיוע בסוריה נפגעו בעקבות מצבה הכלכלי הירוד של המדינה ומחסור קריטי בדלק מקשה על הובלת מכונות וכוח אדם, כך אמר טומסו דלה לונגה, דובר הפדרציה הבינלאומית של אגודות הצלב האדום והסהר האדום.

רעידת אדמה בטורקיה פיקוד העורף בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד