כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
בגלל מעורבות איראן

מלחמת אוקראינה - רוסיה: זו הציפייה של האמריקנים מישראל

במהלך ביקוריהם של שר החוץ האמריקני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי סאליבן עלתה ציפייה שישראל תגדיל את הסיוע לאוקראינה. זאת הפעם הראשונה שהאמריקנים מעלים בקשה כזאת בפני ישראל

מלחמת אוקראינה - רוסיה: זו הציפייה של האמריקנים מישראל
נתניהו עם אנתוני בלינקן צילום: חיים צח, לע"מ

ארצות הברית מצפה מישראל להגדיל את הסיוע לאוקראינה, כך על פי מסר שהעירו בכירים אמריקניים לבכירים בישראל. על דיווח ב'כאן חדשות', הנושא עלה, בין היתר, במהלך ביקוריהם של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. לטענת האמריקניים, הסיבה לדרישה היא המעורבות ההולכת וגוברת של איראן במלחמה ושיתוף הפעולה שלה עם רוסיה.

יצוין כי, זאת הפעם הראשונה שהאמריקנים מעלים בקשה כזאת בפני ישראל, מאז פלשה רוסיה לאוקראינה. האמריקנים נמנעו מכך בחודשים האחרונים של ממשלת לפיד-בנט, מכיוון  שראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד גינה בחריפות את הרוסים. עוד סיבה לדרישה של האמריקניים היא הידיעה שראש הממשלה בנימין נתניהו נזהר במיוחד שלא לפגוע ביחסיו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

נזכיר כי, ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין רשת הטלוויזיה הצרפתית "LCI", והתייחס לאפשרות שישראל תספק נשק לאוקראינה: "כמעט סיימנו בתהליך הרכבת הממשלה. ברגע שזה יקרה, נחשוב האם לספק לאוקראינה את מערכת כיפת ברזל", אמר. נתניהו הסתייג מעט ולדבריו, "נבדוק את הזמינות של המערכת, כמו גם את המדיניות שלנו והאינטרסים שלנו באזור. ייתכן שתרומתה של ישראל לאוקראינה תהיה בתחומים אחרים".

נתניהו הסביר כי אחד השיקולים המרכזיים של ממשלת ישראל בהחלטה הזו היא החשש מכניסה לעימות צבאי עם רוסיה, או לחלופין עם חיל האוויר הרוסי שפועל באזור, כולל בשמי סוריה. "יש לנו שיקולים נוספים שמדינות אחרות לא נדרשות לקחת בחשבון", הבהיר.

מלחמת אוקראינה רוסיה אנתוני בלינקן ארה"ב בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד