כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מאיימת על העולם כולו

רוסיה פרסמה אזהרה על אספקת מטוסי קרב לאוקראינה

רוסיה פרסמה אזהרה נחרצת לאחר שיחות על שליחת מטוסי קרב לאוקראינה, ואיימה שיהיו לכך השלכות צבאיות ופוליטיות חמורות על "העולם כולו"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שגרירות רוסיה בלונדון פרסמה אזהרה נחרצת לאחר דיווחים על שיחות לגבי שליחת מטוסי קרב לאוקראינה, בטענה שיהיו השלכות צבאיות ופוליטיות חמורות על העולם כולו. השגרירות הרוסית הזהירה בהצהרה כי אספקת מטוסי קרב חדישים לאוקראינה תהיה "על מצפונה של לונדון" בגלל "שפיכות הדמים, סבב ההסלמה הבא, וההשלכות הצבאיות והפוליטיות הבאות על יבשת אירופה והעולם כולו".

בנאום דרמטי בפני הפרלמנט הבריטי, קרא אתמול נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לבריטניה לספק לה מטוסי קרב כדי להבטיח את ניצחונו על רוסיה . הוא גם הודה לעם הבריטי על תמיכתו מאז "היום הראשון" של המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. לאחר טיסה לוושינגטון בדצמבר האחרון, היה זה הביקור השני של זלנסקי בחו"ל מאז פלשה רוסיה ב-24 בפברואר 2022

בעוד אוקראינה מתכוננת לקרב גדול עם רוסיה, המנהיג האוקראיני ביצע נסיעת פתע לבריטניה במאמץ להשיג נשק מתוחכם יותר. יכולת העמידה של ההגנה הוקראינית יוחסה בעיקר לעזרה מערבית, ושני הצדדים נמצאים בלחימה עקובה מדם מאז פלשה רוסיה לאוקראינה.

זלנסקי העניק ליו"ר בית הנבחרים קסדה מחיל האוויר האוקראיני שעליה רשם טייס: "יש לנו חופש, תן לנו כנפיים כדי להגן עליו". הממשלה הבריטית הודיעה כי היא "בודקת באופן אקטיבי שליחת מטוסים מערביים לאוקראינה ודנה בעניין עם השותפים שלנו".

 

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי רישי סונאק מטוסי קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד