ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
משפחות שלמות נמחקו

הניסים, הטרגדיות והתקווה: נקבר בחיים לצד אשתו המתה במשך יומיים

נקבר בחיים לצד אשתו המתה במשך יומיים. אך ניצל לאחר 48 שעות של אימה בלתי נתפסת. מניין ההרוגים בטורקיה-סוריה מגיע למעל 16,035, מה שהופך אותה לרעידת האדמה הקטלנית ביותר מזה עשור

הניסים, הטרגדיות והתקווה: נקבר בחיים לצד אשתו המתה במשך יומיים
פעילות משלחת צה"ל בטורקיה צילום: דובר צה"ל

בניגוד לכל הסיכויים, צוותי החיפוש עדיין חילצו אנשים 50 שעות לאחר רעידת האדמה, ילדים נמצאו על ידי צוותי הצלה לאחר שאיבדו תקווה. בעל שנקבר בחיים לצד אשתו המתה חולץ אתמול בטורקיה לאחר 48 שעות של זוועה בלתי נתפסת, כאשר מניין ההרוגים ברעידת האדמה ברחבי המדינה ושכנתה סוריה עלה על פני 16,035.

האיש שחולץ לאחר 48 שעות היה תקוע בין לוח בטון שנפל, הרצפה וגופה חסרת חיים של אשתו ושתי בנותיו. הוא שכב שם יומיים, כשהשחר עלה נראה האיש ששמו עבדאלים מואיני שולח לעבר המחלצים יד והם מצילים אותו.

מואיני הוצא אז מהבניין ההרוס, יחד עם גופות אשתו ושתי בנותיו, שנהרגו אף הן. המחלצים הניחו אותו על הרצפה כדי לתת לו טיפול רפואי, במרחק של מטרים מהמקום בו שכבו גופות אשתו אסרה, והבנות מחסן ובסירה, עטופות בשמיכות.

גורמים רשמיים אמרו כי כ-10.000 בני אדם מתו בטורקיה וכ-2500 בסוריה מהרעידה בעוצמה של 7.8 ביום שני, מה שהביא את הסך הכולל לאירוע הסייסמי הקטלני ביותר מזה יותר מעשור.

כנגד כל הסיכויים, צוותי החיפוש עדיין משכו אנשים מההריסות אתמול יותר מ-48 שעות לאחר הרעידה הראשונית בעוצמה 7.8. זה כלל משפחה סורית שלמה שנמצאה בחיים לאחר ימים לכודים בחושך קפוא.

נער סורי המתגורר ברובע איסקנדרון של האטאי, צילם את עצמו מתוך בניין שקרס בו הוא לכוד. הוא אמר למצלמה שהוא לא בטוח אם הוא יצליח לצאת בחיים.

"אני לא יודע אם אחיה או אמות. אני לא יודע איך לתאר את ההרגשה הזו של מישהו שעובר את זה מתחת להריסות", אמר הנער הצעיר בפייסבוק, כשקולות אחרים נשמעים לידו כנראה משפחתו או אחרים המתגוררים בבניין בטורקיה. "כפי שאתם יכול לראות אני מתחת לפסולת. יש יותר משתיים או ארבע משפחות והשכנים שלנו. אני לא יודע איך לתאר את זה, חברים, אנחנו תקועים תחת רעידת האדמה. אמא את בסדר? אמא תגידי לי שהתחבאת איפשהו. אנא עזרו" ואז מסר את כתובת ביתו.

הנער, בשם פירת יאילה בעל ערוץ יוטיוב בשם Charmquell פרסם מאוחר יותר באינסטגרם שהוא ניצל. עם זאת, הוא אמר שאמו עדיין מתחת לבטון. 

 



רעידת אדמה רעידת אדמה בטורקיה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד