כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
'ראיתי מוות'

צפו: מצילים בסוריה שבשליטת המורדים מתחננים לעזרה לאחר רעידת האדמה

במשך יותר מעשור, תושבי מובלעת שבשליטת האופוזיציה בצפון מערב סוריה סובלים מהפצצות, קרבות אכזריים ומשבר הומניטרי אינסופי. לאחר רעידת האדמה שהרסה את בתיהם ושיטחה את שכונותיהם, המשבר גדל לאחר שמשטר אסד לא מסייע להם, והמערב ללא גישה אליהם

צפו: מצילים בסוריה שבשליטת המורדים מתחננים לעזרה לאחר רעידת האדמה
מחלצים בסוריה מאתרים ניצולים צילום: White Helmets

מצילים בסוריה שבשליטת המורדים מתחננים לעזרה לאחר רעידת האדמה שהרסה את האזור בו הם מתגוררים. במשך יותר מעשור, תושבי מובלעת שבשליטת האופוזיציה בצפון מערב סוריה סובלים מהפצצות, קרבות אכזריים ומשבר הומניטרי אינסופי, רדוף על ידי החשש שלאף אחד לא אכפת. ביום שני, לאחר רעידת אדמה שהרסה את בתיהם ושיטחה את שכונותיהם, הם גילו שהם כמעט נשארו לבד.

רעידת האדמה שפגעה בסוריה גרמה לארגון "הקסדות הלבנות" לחזור לכותרות. בשיחה עם רועי קייס מ'כאן חדשות' סיפר אחד מחברי הארגון על העבודה שלהם, הצורך בסיוע בין לאומי שלא מגיע, והיחס של אסד לתושבי האזור - "מי שהורג אזרחים, לא יבוא להצילם"

"עברו 12 שנים מאז שביקשנו עזרה, וקראנו לסיוע כשזרקו אותנו ומתנו לנגד עיניהם של אנשים", אמר ל'וושינגטון פוסט' חוסאם זלייטו, בן 47, חבר בהגנה האזרחית הסורית, קבוצת סיוע הפועלת באזורים. מחוץ לשליטה ממשלתית. "ובמהלך המשבר ההומניטרי העצום הזה, העולם הפנה לנו עורף, כאילו אין בני אדם באזור הזה, כאילו אין נשמות כאן, אני יודע שעברנו מלחמה, ראיתי מוות", אמר זלייטו, "אבל התפרקתי מהכאב והפחד והבהלה שראיתי".

רעידת האדמה בעוצמה 7.8 שפקדה את האזור ביום שני האחרון זרתה הרס ברחבי דרום טורקיה וצפון סוריה. שתי הממשלות פתחו במאמצי סיוע ושלחו צוותי חיפוש והצלה, מדינות זרות מיהרו להתחייב לעזרה, הקימו גשרי סיוע הומניטרי, הוסיפו טיסות לאזורים שנפגעו ושלחו מומחים ומחלצים, אך לאזור של המורדים אין כמעט סיוע, הגישה לשם מהצד הטורקי חסומה בגלל רעידת האדמה.

אבל אנשים במחוז אידליב ובסביבתו שבשליטת המורדים בסוריה, המרוסקים במלחמת אזרחים, נותרו ברובם להתחפר בתוך עצמם. יותר מ-1500 נהרגו באזור שבשליטת המורדים שם, ויותר מ-3,000 נפצעו, כך לפי נתוני ההגנה האזרחית של סוריה, הם חוששים שהמספרים יעלו. חלק גדול מהאזור מנוהל על ידי יישות מקומית שאינה מוכרת על ידי אף מדינה, שנולדה מתוך חיית תחריר א-שאם, קבוצה מיליטנטית שבעבר ראתה את עצמה חלק מארגון אל-קאעידה.

הרוגים ופצועים סוריה בשאר אל אסד רעידת אדמה בטורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד