י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההילולות והמסעות בעולם

לייבל'ה עם מהדורה בצל גל רעידות האדמה

והשבוע בלייבל'ה: הרב מהסלבס שמונה לעוזר ח"כ | איש התקשורת שזכה לברכת הנשיא בעיר ללא הפסקה | הח"כ שהכיר את צבי סוכות עוד לפני שנולד | המחמאות שהרעיף דרעי על ח"כ אייכלר | השר הגוראי שהתפנק ליד 'לואי ויטון' | העיתונאי שחוסם בטוויטר והתמוגג בטיש חסידי | ובית הכנסת שמאיר את רמת גן וזוכה לתמיכה של ראש העירייה

לייבל'ה עם מהדורה בצל גל רעידות האדמה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע סוער במיוחד עבר על לייבל'ה אך כאן זה לא המקום והזמן לפרט ועוד ידובר בהזדמנויות נוספות. לייבל'ה, שנערך לרעידות האדמה שפקדו את האזור, כבר לא ידע כיצד להתמגן: תחילה השיג אישור לנשק שהרי לייבל'ה כבר מעל גיל 27 וזכאי לשאת נשק, כפי שמסביר איש הנשק מוטי לוי, אך עד אז לייבל'ה כבר נערך לקראת הרעידה הבאה ה"י. 

תחילה, לייבל'ה יודע לספר על חבר כנסת חרדי המתגורר בפתח תקווה (ויש 3, לייבל'ה כבר אין לו כוח לרמזים) שחנה השבוע בסמיכות לכנסת, ושכח לשים פנגו. כאשר שב לרכבו, מצא על השמשה דו"ח חניה מפנק מעיריית ירושלים. לייבל'ה יודע שהח"כ לא פראייר והוא ידאג לכיסוי או ביטול. 

לייבל'ה שמע השבוע כי אחד מרבני ה'סלבס' הלא רשמיים בארץ מונה לעוזר רשמי של אחד מחברי הכנסת החדשים בש"ס. ליבל'ה כמו תמיד מפרגן לאנשים ובעד שיתפרנסו בכבוד ובגדול.

בליל שישי שעבר הגיע לייבל'ה לבית הכנסת העתיק במוצא, שם נערך אירוע שבע ברכות יוקרתי בהחלט (הפקה אייזיק שטיין), לרגל השמחה בבית מרן שר התורה, שמחת נישואי בת הגרי"ש קנייבסקי. 

את השבע ברכות היוקרתי והמצומצם ערך אחד מתלמידיו החביבים והנאמנים של מרן שר התורה זצ"ל. השתתפו בו בין היתר הרה"ר הגר"ד לאו, יו"ר ש"ס אריה דרעי, ח"כ יצחק פינדרוס וכן נגידים ושועי עולם. 

לייבל'ה יודע לספר כי איש התקשורת יצחק פלדמן נשא נאום מכונן שעוד ידובר רבות, בסיומו הזמין את דרעי שנחת מהונגריה לשאת כמה מילים תוך כדי שהוא עוקץ בסגנונו הידוע. דרעי שעלה לדבר לא נותר חייב לפלדמן, והחזיר בעקיצה משלו.

בהמשך, פלדמן ודרעי שוחחו עם יענקי קנייבסקי וכלף. דרעי טען לפלדמן כי התגובה הכי חריפה נגד החלטת הבג"ץ הייתה של ח"כ אייכלר הידוע באוצר המילים הנרחב שלו כנגד הממסד בישראל. פלדמן הבטיח להעביר את הדברים לאייכלר. 

פלדמן עצמו גילה את כוחו בשירה ואף בגראמן לאחר שהוזמן על ידי הבעל מנגן בנצי שטיין וגדול הזמר ארי היל לתת בשירה וזמרה. עין לא נותרה יבשה.

 

ביום שישי בשעת צהריים, כשכולם עסוקים בהכנות לשבת קודש, ראה לייבל'ה מאות אנשי בני ברק צובאים ליד ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ברחוב ראב"ד כשהם מביטים בסקרנות ברכב השרד הממשלתי שהגיע למקום תחת ליווי שב"כ.

לאחר צאתו מבית ראש הישיבה, הובהר כי מדובר בלא אחר מאשר שר החוץ אלי כהן, בכיר 'הליכוד', שהגיע סמוך לכניסת השבת להתברך מראש הישיבה מיד עם חזרתו מביקור היסטורי בסודן ולקראת צאתו למדינות נוספת בעולם.

לייבל'ה תיעד את השר יחד עם מי שתיאם את הביקור: היועץ האסטרטגי אליהו ארנד, מקורבו של ראש הישיבה וכן צביקה פישבך מקורבו של השר שאף זכה לקבל את ברכת ראש הישיבה.

ומי שעשה השבוע כינוס מעניין הוא שר הרווחה יעקב מרגי שכינס את צוות יועציו בסלון לשכתו לישיבת סיכום חודש במשרד. בתמונה לפי הסדר: משה לבון - רמ"ט השר, יוני אוחנה - יועץ התקשורת, שלומי גזית - יועץ שטח ורשויות מקומיות, אפרים אוחיון - יועץ לפניות ציבור, אמיתי ארביב - יועץ קשרי ממשל וכנסת, יוני וזאנה - עוזר השר.

ח"כ גפני נצפה השבוע דווקא בשמחה הגדולה בחצר חסידות ויז'ניץ שם התקבל במאור פנים מיוחד על ידי הממשיך הרה"צ מויז'ניץ רבי חיים מאיר הגר ששנים לא חגג בארץ חתונה. 

מאחורי הקלעים בשמחת בית ויז'ניץ השבוע, ניסה לייבלה לתעד את קמבצ"י החצרות של בעלזא וויז'ניץ, העסקנים יוסי שרף מויז'ניץ וארל'ה פריד מבעלזא שנפגשו בחתונה לאחר שלוש שנים. לייבל'ה נדחק ותיעד את השניים בשיחה לבבית.

בכפר הנוער 'זוהרים' ראה לייבל'ה נאות דשא סגרירי במיוחד: הגרי"ד גרוסמן ליווה את השר יצחק וסרלאוף בביקורו במקום. אלא שלייבל'ה ראה שהשר הצעיר לבוש בפראק מחמם ומתברר כי הרב גרוסמן נתן את המעיל לשר בגלל הקור הכבד. 

בעוד וסרלאוף מתכרבל במעיל מחמם, הח"כ של יש עתיד רון כץ מפתח תקווה נצפה בהילולא של רבי יצחק אבוחצירא במרכז העולמי 'תפילה למשה' בעיר, שם אף קיבל כוס ערק מהגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון שברכו בחמימות, לצד רב המשטרה הרב רמי ברכיהו. 

העיתונאי הוותיק בני רבינוביץ, שאהוד מאוד על השמאל בישראל בעקבות דעותיו הידועות, נצפה השבוע חבוש בקנייטש הקבוע ולבוש בחליפה הארוכה המפורסמת בטיש שנערך בחצר חסידות מודז'יץ לרגל הילולת רבי יחזקאל מקוזמיר זצ"ל. רבינוביץ שחוסם בטוויטר כל מי שלא בא לו בטוב, התמוגג מהשירה בטיש. 

לייבל'ה נשא השבוע תפילות נרגשות לרפואתו השלמה של הזמר ואיש העסקים עודד דוד בן ציפורה (דדי) גראוכר האגדי שאושפז במהלך השבוע לאחר שאיבד את ההכרה בביתו ולאחר מצב רפואי מורכב.

לייבל'ה יודע לספר שבניסים היו לצידו בני משפחה ששמו לב והזעיקו מיידית את כוחות ההצלה. מאז פשטה השמועה, כל חבריו ומכריו של דדי דואגים לשלומו ביניהם חבר האמת ראש הממשלה נתניהו שהתקשר מספר פעמים לבן ישעיהו יחיאל מאיר כדי להתעניין בשלומו של אבא ואף שאל במה אפשר לעזור ולסייע.

אלעזר גורדון היועץ החרדי של חה"כ סולומון נצפה סוגר פינות אחרונות עם הח"כ הטרי צבי סוכות. 

מתברר כי סוכות, שהושבע השבוע לח"כ, הוא דמות בפני עצמה ולא רק בטוויטר. בחדר הסיעה של מפלגת הציונות הדתית, ראה לייבל'ה את ח"כ יצחק פינדרוס מגיע לברך את בן דודו הח"כ הטרי צבי סוכות. יודעי דבר אומרים כי הסבא מצד הלר מגיע ממוצא נורבגי.

גם הגיס ישראל דיסקינד נציג משפחות אסון מירון הגיע לכנסת בפעם הראשונה בנסיבות משמחות בכדי לחבק את הגיס ביום הגדול והנורא. 

בליל ט"ו בשבט ויתר לייבל'ה על הטישים והגיע לחגיגת 100 שנה בבית הכנסת הגדול בעיר בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, הרה"ר הגרי"מ לאו, רב ביהכנ"ס הרב יצחק בר זאב וראש העיר רון חולדאי. המנחה חשף במעמד כי את התפילה לשלום המדינה חיבר סבו של הנשיא, הרב הראשי הגרי"א הרצוג זצ"ל, בבית הכנסת זה.

לייבל'ה תיעד וראה את איש התקשורת הבכיר במגזר ישראל כהן, חביבם של גדולי ישראל, ומתברר כחביבם של נשיא המדינה יצחק הרצוג ובכירי המדינה. ישראל התקבל בחום על ידי הנשיא שהרעיף עליו ברכות לרוב. 

לאחר מכן תפס ישראל כהן שיחה לא רשמית עם האמן והיוצר שולי רנד. השניים התרגשו מהחגיגה הגדולה בה חגגו 100 שנים לבית הכנסת בעיר ללא הפסקה. 

חברי אגודת ישראל בבני ברק ערכו שבע ברכות לרגל נישואי בתו של ישראל דרנגר הרמ"ט של זייברט. השבע ברכות נערך לכלל נציגי הקהילות החסידיות בעיר בהמשך לשבת התאחדות שהייתה בטבריה לפני כחודש. לייבל'ה ראה את יוסי דייטש ונציגים נוספים שבאו לראות את האחדות מקרוב ולהעתיק גם לירושלים.

בחתונת הרמ"ט התבלבלו החברים ובמקום לחבוש לגודי סילמן את ה'ספודיק' כמו אביו הלבישו לדודי פינקל הליטאי מרחוב גולומב ברמת גן.

אגב רחוב גולומב, לייבל'ה הגיע השבוע להתפלל בבית הכנסת 'האולפנה' שברמת גן ממש על גבול בני ברק וגילה בית כנסת פעיל ושוקק חיים ובו קהילה צעירה שמקיימת תחרות על קידושים מפנקים שלא מביישים אף בית כנסת יוקרתי.

לייבל'ה נקלע למקום לרגל אורח שבא מירושלים והשתתף גם בקידוש המפנק שערך הצלם יעקב נחומי לרגל הולדת בתו. לייבל'ה לא זכר שלנחומי נולד בת בזמן האחרון ומתברר כי בבית הכנסת נהוג לתת גם אחרי כמה חודשים ונחומי כנראה היה צריך לפתח את התמונות והתפנה לעשות את הקידוש רק אחרי תשעה חודשי ירחי לידה. 

לייבל'ה גם נוכח לראות ולשמוע איך עשרות משפחות דתיות וחרדיות מרגישות "בבית" בקהילה מגובשת שמקבלת תמיכה מראש העיר כרמל שאמה הכהן שדואג להם באופן אישי. יש שאמרו ללייבל'ה "מה שקיבלנו בשנה אחת מעיריית רמת גן, לא קיבלנו 30 שנה שגרנו בב"ב".

השבוע התבשר העסקן החיפאי אברומי שטרן מסערט ויז'ניץ שבברכת האדמו"ר יכהן כחבר המועצה בחיפה מטעם אגודת ישראל ויוצב במקום הראשון ברשימה. ביום חמישי כבר הגיע לביקור במשרדי הנהלה הארצי של אגודת ישראל בבני ברק.

לייבל'ה ששהה השבוע בפראג והתפלל אצל המהר"ל התרגש לראות את מגיד המשרים הנודע רבי ישראל מנשה רייזמן נקרא לעלות לתורה על ידי הגבאי יוסי צימט, הצמוד של מ"מ ראש העיר ב"ב חנוך זייברט, בשחרית של יום חמישי בבית הכנסת המפואר במלון המהדרין "קינג דיויד" המלון היהודי והמהדרין היחיד בכל אירופה.

אפרופו פראג, לייבל'ה ראה השבוע את קבוצת משרד יחסי הציבור הגדולה במגזר החרדי, בראשות האסטרטג יוסי רוזנבוים, כובשים את הרי הסקי שליד פראג. מתברר כי במרחק שעה וחצי מפראג אפשר לעשות סקי וגם 'בייזים' בסאונה רטובה. הקבוצה נעמדה לתמונת מזכרת. 

לייבל'ה שמע שם כי אחד הגזברים של גדולי ישראל ששהה במקום 'נעקץ' על ידי ציינג' מקומי, לאחר שהציינג' הזול בפראג היה סגור חיפש הגזבר ויועץ הכספים הנודע לפרוט יורו לקרונות, שיצא מהמט"ח גילה כי נעקץ בכמה מאות לאחר שהעלו את המחירים לכבוד הישראלי החביב שעמד מול החלפן. 

הגזבר לא התאייש, חזר למקום וביקש לבטל את העסקה. עד שהחלפן הבין מה הוא רוצה, נתן לו את המאות שניסה לגזור עליו ואנחת הרווחה נרשמה עד ביתר. 

גם השר גולדקנופף הגיע לפראג לסוף שבוע מפנק. מי שסחב את הדברים מ'לואי ויטון' היה בונים נאגל איש היח"צ הגוראי מערד שתפס את מקומו של בבצ'יק הצמוד ועזר לשר להכיר את שבילי פראג. מאחור נראה מבצבץ הממשיך של יצחק יששכר, משה גולדקנופף המנכ"ל החדש של איגוד התת"ים.

לאחר שסיים שבוע גדוש בפראג, המשיך איש היח"צ פנחס פלינקר למסע המדובר של גור במרינבאד ונצפה בארוחת צהריים עם אריה קליין מנהל מגזרים במכבי, אשר סולניק נאמנם של נגידי גור, המארגן המפורסם יהושע גבריאלוב, השף מושי גבריאלוב, לייבי זילברברג מחברת אפקט והרל"ש חיים אבוביץ.

ביום ראשון לייבל'ה ראה את דביר יערי ממקורבי חצר קרעטשניף והאיש החזק של הציבור הדתי בעיריית ראשון לציון מתקבל בחביבות יתרה אצל המקובל הצדיק רבי גמליאל רבינוביץ בטיש ט"ו בשבט.

אפרופו ירושלים, בכניסה לבית המדרש הגדול של חסידות רחמסטריווקא בשכונת גוש 80 בירושלים ראה לייבל'ה את הצלם משה גולדשטיין יחד עם הגבאי ר' יענקל אורי. לייבל'ה שמע שמגיע לגולדשטיין מזל טוב לרגל החלאק'ה לבנו ארי פסח שהרבי גזז ממחלפות ראשו. 

גדול הזמר החסידי יעקב שוואקי שהה בט"ו בשבט בירושלים, שם תועד בסעודת חג מיוחדת עם מיטב הפירות שהשתבחה בהן הארץ, בעודו אוחז את נכדו הראשון שנולד לפני כחודשיים. ובשירת 'אילן' בלחן שהוא ביצע באלבום שלו לפני כ-13 שנים.

על הטיסה מארה"ב לישראל ראה לייבל'ה השבוע את גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד בסוד שיח עם המשפיע מסוטטשין הגרמ"מ זילבר שהגיע לארץ. 

את הגאון הצדיק רבי משה אבוחצירא נכדו של ה'בבא סאלי' ראה לייבל'ה בחנות הבוטיק 'יין בסביבה' ברחוב החלוצים בבני ברק לשם הגיע לקבוע מזוזה ולברך את המקום. גם הרב וגם לייבל'ה התפעלו מהמבחר הענק של למעלה מ-60 יקבים ומבחר שיש במקום. "אשריכם ישראל שזוכים לפנק את שבתות והחגים בכול טוב".

בהמשך ראה לייבל'ה את הבעלים דניאל כהן מתברך בהילולת הצדיקים אצל הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון שמזג לו כוס של ברכה מיין משובח כמובן. 

במסעדת פריימביף בירושלים ראה לייבל'ה שיחת חפיפה בן הרכש החדש של השיווק בעיתון 'שחרית' מוטי פקשר יחד עם מנהל השיווק היוצא חיים שטראוס שעבר בימים אלו לעיתון 'המבשר'. לייבל'ה מוסר לשניהם הצלחה מרובה בתפקידם.

את החסיד המפורסם ר' שעיה שטיסל המיתולוגי ממסעדת שטיסל בבני ברק, ראה לייבל'ה ברחובות בורו פארק לשם הגיע לרגל הקידוש להולדת הנינה בשעה טובה. לייבל'ה מברך את שטיסל באריכות ימים ושנים ועוד ינובון בשיבה. 

בציון ר' ישעיה'לה בקרעסטיר ראה לייבל'ה בליל ט"ו בשבט את מנהל המכירה לקהילה איציק ילין נושא תפילה חרישית להצלחת מכירות החסד.

לייבל'ה ראה השבוע מפגש אקראי באינסייד קרמיקה בין הלורד הבריטי יצחק שפירא לבין הנגיד הצעיר מבעלזא אביגדור פריד מלונדון - ישראל.

מנהל מגזר חרדי מרחב נגב במאוחדת ואיש הסוד של ראשי הערים בדרום הרב אבי דרעי נצפה בנתיבות בתפירה של עוד דיל טוב לטובת העיר.

את הקלידן האלוף חיים לוי ראה לייבל'ה בדקה של לימוד בהפסקה בין שיר לשיר, בסיום בתלמוד תורה סאטמר בירושלים.

ביום ראשון בערב לכבוד ט"ו בשבט נצפה איש החסד, האח החרדי יו"ר ארגון "אהבת נפש" במחלקות הפסיכיאטריות בבתי החולים במרכז: גהה, תל השומר ושלוותה - מחלק מגשי פירות טריים שהשתבחה בהם ארץ ישראל בשפע רב, למתמודדי הנפש ובני משפחותיהם.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לח"כ אוריאל בוסו יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת לרגל שמחת הולדת הנכדה שהופכת אותו לסבא צעיר. מיד אחרי הלידה תפס בוסו טיסה וחמק במוצאי שבת היישר לטולאל לציון של רבי יצחק במרוקו.  

ברכת מזל טוב לח"כ משה שמעון רוט לרגל שמחת הולדת הנכדים: נכד וגם נכדה שנולדו השבוע לבניו מבני ברק ומבית שמש. השלום זכר והקידוש יתקיימו בבהמ"ד צאנז ברח' יהודה הלוי בבני ברק.

ברכת מזל טוב למאיר אסחייק נאמן ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ובנו של הרב יחזקאל אסחייק לרגל שמחת הולדת הבת בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לרבי יוס'ל הויזמן האיש שלנו בממלכת התורה לייקווד ובעל מחשבה וחסידות לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאהרן וינברגר סמנכ"ל השיווק באתר 'בחדרי חרדים' לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה שולח ברכות חמות ונרגשות כך שעד הרגע האחרון לייבל'ה לא ידע שצפויה שמחה בממלכה. בשבת הקרובה יתקיים הקידוש הענק בממלכת בית ספינקא בבני ברק. 

ברכת מזל טוב למוטי אלבום, מנכ"ל חברא קדישא בכפר סבא, לרגל שמחת נישואי הנכדה השבוע. הכלה יתומה מאמה מרת חיה ע"ה שנפטרה לפני כמה שנים ממחלה קשה. 

ברכת מזל טוב לדוד שרייבר מנכ"ל ארגון החסד המפורסם 'חסדי אי"ש' בביתר, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. השלום זכר יתקיים בליל שבת בקלויז של תפארת אהרן באיאן.

ברכת מזל טוב למנדי כהן האיש שלנו בויז'ניץ רבי טרפון ועוד, לרגל שמחת הולדת הבן אחרי ארבע בנות בשעה טובה. לייבל'ה נערך לשלום זכר אגדי בליל שבת בקרית השיעורים של רחם. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד