כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"יכהן בכל מצב"

ההטרלה של מיכאלי: אריה דרעי מעל החוק

ברקע הסערה סביב חוק דרעי השלישי שיעלה להצבעה השבוע במליאת הכנסת, יושבת ראש 'העבודה' הגישה הצעת חוק מטריל במיוחד הקובע כי אריה דרעי יהיה מעל לחוק

ההטרלה של מיכאלי: אריה דרעי מעל החוק
אריה דרעי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביום ראשון יאשרו חברי ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת חוק דרעי השלישית, הקובעת כי לא ניתן להעביר ביקורת שיפוטית על מינוי שר לממשלה, חוק שנועד להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה.

בתגובה לכך, הגישה יו"ר העבודה חברת הכנסת מרב מיכאלי הצעת חוק, או לייתר דיוק הטרלת חוק הקובעת כי בסעיף ברור "אריה דרעי רשאי לכהן כשר בכל מצב", לשון החוק. במפגלת העבודה מסבירים כי "מוצע לקבוע הסדר במסגרתו אריה דרעי יהיה רשמית מעל החוק, ותהיה מותרת לו כל עבירת רכוש שאסורה על כל שאר אזרחים בני תמותה".

לדברי חברת הכנסת מיכאלי, "כך שניתן יהיה למנות את אריה דרעי לכל תפקיד שיחפוץ - משום שיוגדר מעל החוק. במפלגת העבודה מסבירים כי על ידי ההחרגה הפרסונלית, יתייתרו ניסיונות הליכוד וש"ס לשנות את כל הסדרי שלטון החוק ומערכות היחסים בין הרשויות רק לצורך מינויו של אדם אחד, ובכך סדרי המשטר יישמרו, ואריה דרעי יוכל להמשיך לגנוב מהציבור בלי הפרעה – בהתאם לרצון הקואליציה".

בדברי ההסבר להטרלת החוק נכתב: "בתקופה האחרונה אנו עדים לניסיונות חוזרים ונשנים של הקואליציה לאפשר את כהונתו של אריה דרעי כשר, כאשר לצורך כך כל האמצעים כשרים: שקר לביהמ"ש בהסדר טיעון, חקיקת בזק פרסונלית וכעת חקיקה עוקפת ביקורת שיפוטית. מכיוון שברור מצעדים אלו כי הממשלה לא תעצור עד שדרעי ימונה לשר, מוצע לקבוע הסדר במסגרתו אריה דרעי יהיה רשמית מעל החוק, ותהיה מותרת לו כל עבירת רכוש שאסורה על כל השאר".

מרב מיכאלי בג"ץ הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד