כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
נאום של הכרת הטוב ופרגון

הדרשה החריגה של הרבי בחתונה בויז'ניץ: "אלפים ירדפו אחריך"

הרבי מתולדות אברהם יצחק חרג ממנהגו ונשא דברים בשיאה של שמחת החתונה לנינו אמש עם נכדת הרבי מויז'ניץ בהיכל ביהמ"ד הגדול בקריה בבני ברק. הרבי נשא דברים שמעולם לא דיבר אודותם ועמד על השנים הקשות שחווה ומי היה זה שעודד את רוחו | 'בחדרי' עם התמליל המלא

הדרשה החריגה של הרבי בחתונה בויז'ניץ: "אלפים ירדפו אחריך"
הרבי מתוא"י אמש בחתונה צילום: רפאל שוורץ

בעיצומה של שמחת החתונה ההיסטורית בחצרות ויז'ניץ - תולדות אברהם יצחק אמש (רביעי) בבית המדרש הגדול בבני ברק בהשתתפות אלפים חרג הרבי מתולדות אברהם יצחק ממנהגו ונשא דברים נרגשים ושוב דיבר על הזמנים הקשים שעברו עליו ועל הרבי מויז'ניץ. 

כזכור, בטיש ט"ו בשבט נשא הרבי דרשה היסטורית שפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים' ואתמול בשמחת החתונה נשא שוב דברים בהם דברים שדיבר עליהם לראשונה. 

דברי הרבי מתולדות אברהם יצחק בחתונה

הרבי מתולדות אברהם יצחק אמר אמש בפני אלפי החסידים: "מצווה לשמוע דברי חכמים, הרבי מויז'ניץ ביקש ממני לדבר כמה דיבורים, ולכן אשמח לומר את רגשי לבבי, אודה לאל לבב חוקר ברון יחד כוכבי בוקר, השמחה הזאת אצלי היא בבחינת של שמחה משולשת, א. מורי ורבי הבלתי נשכח והיקר האמרי חיים הקדוש, שאחרי המלחמה שלא היה עולם וחשבו שכל העולם חרב, התחיל להקים ממש בידיים את הקהילה עם כמה אנשים שבורים שהגיעו לגור כאן, בתחילה היה בבחינת 'כוכבי בוקר' כוכבים קטנים, ואחרי זה הקים את השיכון שהיה עבודה קשה במיוחד, ואכן רואים את הפירות שיצא מעבודתו, שהרבי שליט"א מנהיג אותם פה כיום, שהוא בבחינת 'ועינינו מאירות כשמש וכירח', הכל יצא מפעולותיו של הרבי זצ"ל, ובטוח שהוא מסתכל עלינו משמיים".  

"השמחה השניה", אמר הרבי מ'תולדות', "היא של ההייליגער 'ישועות משה' (הרבי מויז'ניץ הקודם מ.ו), שיש לי בשבילו הכרת הטוב, בזמנים הקשים נתן לי חיזוק ועידוד, אין לי אפילו מילים להודות על כך כל פעם שהייתי מדבר איתו, פעם הייתי אצלו בהר נוף אצל ר' בערל לאבין בביתו, ותפס אותי ואמר לי תשמע היום זה נראה קשה, אבל יגיע יום ואלפים ירדפו  אחריך, וחשבתי אז  שהוא מדבר ללבנה, או באמצע השינה כי הרי אין מצב ולא נראה כך, וכיום המחותן החדש שלי נכדו ר' חיים מאיר שהיה אצלי בטיש לאחרונה בבורו פארק ראה את רוח קדשו של סבו הישועות משה שהתקיים שלושים שנה אחר כך. גם כן גם בפעם הראשונה שהייתו אצלו ביקש מהבחורים ללוות איתי בשירה כפי הנהוג בויז'ניץ".  

"השמחה השלישית הוא הרבי שליט"א שכיום מנהיג כזה מלוכה יפה, כן ירבה וכן יפרוץ, נראה לי שהשנים הקשים שהרבי עבר אני יודע יותר מאחרים, בעצם הם שנים מתוקות, ואז היה נראה ממש שלא יהיה יותר מחמישים איש, וכיום זה אלף פעמים חמישים, הקב"ה עזר, והתקיים מקימי מעפר דל מאשפות ירים אביון, הרבי נהיה מהמנהיגים הגדולים בעולם, ואם כן כבר גם יתקיים גם שיבנה בית המקדש בקרוב, ושהרבי יהיה חזק ובריא, ואסיים כמו שהישועות משה היה מברך, שיהיה לנו הלעכטיגע וועלט, ושיהיה לנו כל הברכות".

נאומו של הרבי מתולדות אברהם יצחק שוב הפך לשיחת היום ברחוב החסידי, ומסעיר את חסידי תולדות אברהם יצחק וויז'ניץ בפרט. 

הרבי מתולדות אברהם יצחק חצרות ויז'ניץ הישועות משה מויזניץ האמרי חיים מויז'ניץ הרבי מויזניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד