ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
אזהרה חריפה

ישראל תפציץ אמל"ח איראני במסווה של סיוע הומניטארי

גורם צבאי ישראלי אמר לאתר סעודי שישראל לא תהסס לתקוף, אם איראן תנצל את המצב ההומניטארי בעקבות רעידת האדמה להעברת אמצעי לחימה לסוריה במסווה של סיוע. לדברי אותו גורם צבאי, יש אינדיקציות שאיראן תנסה לעשות זאת

ישראל תפציץ אמל"ח איראני במסווה של סיוע הומניטארי
מחלצים פועלים בסוריה צילום: White Helmets

גורם צבאי ישראלי אמר לאתר הסעודי "אילאף", כי אם איראן תעביר ציוד ונשק לסוריה במסווה של סיוע הומניטארי, היא תקבל "תגובה צבאית הולמת".

הוא ציין כי קיים מידע המצביע על כך שאיראן תנצל את המצב הטרגי בסוריה במסווה של סיוע הומניטארי על ידי שליחת נשק וציוד לחיזבאללה, וציוד ומערכות לסיוע בעמדות בסוריה, דבר שאינו מקובל על ישראל, שתהיה מוכנה לפגוע בציוד ובנשק בכל מקום בתוך השטח הסורי".

הדיווח מגיע לאחר הדיווח של רועי קייס מכאן חדשות, על אורח מעניין שהגיע ביום רביעי לחלב בצפון סוריה: מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, איסמאעיל קאא'ני, בא לעקוב מקרוב אחר מתן הסיוע האיראני לנפגעי רעידת האדמה.

עוד דווח, ב"אילאף" הסעודי, כי ישראל הגבירה את המעקב באוויר, ביבשה ובים על כל התחבורה של איראן לסוריה בימים אלה, ונתיבי המעקב של ישראל עובדים שעות נוספות בניסיון לאתר את המשאיות והציוד ששלחה איראן לקורבנות רעידת האדמה ההרסנית במדינה.

לטענת הבכיר הישראלי: "איראן ניסתה לשלוח ציוד ונשק דרך משאיות סיוע הומניטארי בעבר, וישראל הפגיזה כמה מהמשאיות הללו במהלך השנה האחרונה ובתחילת השנה הזאת כשהן עשו דרכן מעיראק לסוריה".

על פי הערכות האחרונות של גורמי סיוע בסוריה, כ-4,000 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה בסוריה, וכ-17,000 נהרגו בטורקיה כשהחשש שהמספרים יעלו כולל מספר הפצועים שהגיע כבר ל-70,000 בני אדם.

רעידת אדמה בטורקיה סוריה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד