כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
"יהודים הם יעד למתקפות"

שגריר ישראל דרש לפעול נגד גילויים אנטישמיים באו"ם

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן השתתף אמש באירוע שקיימה משלחת ארה"ב לאו"ם בנושא המאבק באנטישמיות והפיכתו למשימה גלובלית. השגריר ארדן תקף את האו"ם ודרש שהמזכ"ל יפעל כנגד גילויים אנטישמים הנפוצים באו"ם: "דווקא באו"ם שהוקם בעקבות השואה ואמור להוות דוגמא לשאר העולם, אפילו לא מגנים אנטישמיות"

שגריר ישראל דרש לפעול נגד גילויים אנטישמיים באו"ם
מליאת האו"ם צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

משלחת ארה"ב לאו"ם קיימה אמש יחד עם ישראל ומדינות נוספות, ביניהן בריטניה, מרוקו, קנדה, מקסיקו וארגנטינה, אירוע רם דרג למאבק בהתפשטות תופעת האנטישמיות. באירוע נאם האדון השני של ארה"ב, בעלה של סגנית הנשיא קמלה האריס, דאגלאס אמהוף, שגרירת ארה"ב לאו"ם, לינדה תומאס גרינפילד, ושגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן.

השגריר ארדן: "מתקפות נגד יהודים מתרחשות מידי יום, כאן בניו יורק ובכל רחבי העולם. אנחנו בשנת 2023, לא 1943, ועדיין יהודים הם יעד למתקפות".

השגריר הבהיר: "ברור שהפעילות עד היום נכשלה. לא נעשה מספיק כדי להילחם בשנאה ומילים אינן מספיקות. החינוך חשוב עבור העתיד, אך הוא לא ימנע את המתקפות של מחר. צריך לפעול עכשיו, והצעד הראשון הוא לדרוש אחריות ולגבות מחיר מהאנטישמים. האו"ם, המוסד שהוקם בעקבות השואה ואמור להוות דוגמא, דווקא כאן מתפשטת שנאת יהודים והנהגתו אינה עושה נגד זה דבר".

שגריר ישראל באו\"ם, גלעד ארדן, נואם באירוע

השגריר הדגים את האנטישמיות שמשתוללת גם בין כותלי האו"ם כאשר ישנם עובדי או"ם שהתבטאו באופן אנטישמי אך נותרו בתפקידם אפילו ללא גינוי מהאו"ם, סוכנויות האו"ם ממשיכות להעסיק עובדים המפארים את היטלר, ואפילו הצעד הבסיסי של אימוץ הגדרת IHRA לאנטישמיות לא ננקט. "מילים שאינן מגובות במעשים הן מילים ריקות" סיכם ארדן. השגריר קרא למדינות החברות לדרוש מהאו"ם וממזכ"ל האו"ם אחריות והדגיש כי המאבק באנטישמיות הוא באחריותן של כלל המדינות החברות.

השגריר הזכיר שרק לפני שנה, בהובלתו, אימץ האו,ם החלטה שמטרתה להיאבק באנטישמיות ובהכחשת השואה, תוך שימת דגש על אחריותן של חברות האינטרנט, אך בפועל המרחב המקוון עדיין מהווה מרחב פרוץ שגם בו משתוללת האנטישמיות.

גלעד ארדן או"ם אנטישמיות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד