כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מה הם רוצים ממני?"

אקטיביזם: אהרון ברק מצהיר "ארצה למות בהקדם"

נשיא בית המשפט העליון בדימוס מצהיר כי אם ישראל תהפוך ל"דיקטטורה", הוא ירצה למות בהקדם: "ארצה להיקבר מה שיותר מוקדם. לא ארצה לחיות בעם. אני לא אעזוב את המדינה שלי". על הביקורת כלפיו: "אני שואל את עצמי מה הם רוצים ממני?"

אקטיביזם: אהרון ברק מצהיר "ארצה למות בהקדם"

אהרון ברק, נשיא בית המשפט העליון שנחשב לאבי תורת האקטיבזם השיפוטי בישראל, הודיע כי אם המדינה תהפוך ל"דיקטטורה", הוא ירצה למות בהקדם האפשרי.

בראיון לתכנית "פגישה" בכאן 11 ברק מדגיש כי "אני מקווה שזה לא יקרה, שהעם יעמוד על הזכויות שלו ויתמוך בבית המשפט כדי שיוכל להגן על הזכויות שלו... עם שאין לו את העוצמה להילחם על חירותו אולי לא מגיעה לו החירות בכלל". 

על השאלה מה יעשה במדינה כזאת, עם עם כזה? הוא השיב: "אני עם עם כזה, ארצה להיקבר מה שיותר מוקדם. לא ארצה לחיות בעם. אני לא אעזוב את המדינה שלי". 

הוא לא מפרט מה הוא רואה כדיקטטורה, אך מבהיר שלא יעזוב את המדינה: "אמרתי תמיד לילדים שלי: אני אמות פה, אתם תחיו פה. אז אני אמות פה. משום שזאת האדמה שלי, אני תמיד רציתי גינה משום שרציתי שתהיה לי אדמה, אדמת ארץ ישראל".

"אבל אם אין רוח של חירות, אם אין שאיפה לזכויות, אז שום בית משפט לא יועיל". ברק גם הגיב לביקורת עליו בימין, שהוא אחראי להרחבת הסמכויות של בית המשפט על חשבון הכנסת והממשלה.

"אני שואל את עצמי מה הם רוצים ממני? אני כבר פרשתי ב-2006, כבר הרבה שנים שאני לא בבית המשפט. אתם עדיין חושבים שהפסיקה שלי, יש לה איזושהי השפעה על המשפט הישראלי. תודה על המחשבה הזאת. אני מודה לכם".

אהרון ברק בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד