כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במהלך הרצאה באוניברסיטה

השגרירה הישראלית בספרד הותקפה ע"י פעילי BDS וחולצה

שגרירת ישראל בספרד רדיאן גורדון הותקפה בידי עשרות פעילי BDS שהפריעו להרצאה שנשאה באוניברסיטה. השגרירה חולצה בידי מאבטחים חמושים ששהו במקום, ונלקחה לחדר צדדי. אחרי האירוע התקשר שר החוץ אלי כהן לגורדון, חיזק את ידיה והודה לה על כך שלא נכנעה למפגינים והמשיכה בהרצאתה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

שגרירת ישראל בספרד ריאן גורדון הותקפה בידי עשרות פעילי BDS שבידיהם דגלי פלסטין, כשנשאה ביום רביעי האחרון הרצאה לציון 30 שנים להסכמי אוסלו בפני סטודנטים לרפואת שיניים באוניברסיטת קומפלוטנסה במדריד.

כשהחלו ההתקפות שלפו מאבטחים ששהו במקום את נשקם, הרחיקו את הפעילים האנטי ישראליים מהמקום ומילטו את השגרירה לחדר בטחון סמוך. הפעילים ניסו לפרוץ את דלתות החדר, והמאבטחים זימנו למקום כוח משטרה גדול שסילק אותם ואיפשר כעבור ארבעים דקות לשגרירה להמשיך בהרצאתה.

השגרירה אמרה בהמשך הרצאתה כי "גם לאחר הפרובוקציה האלימה, אני לא אפסיק להופיע בפני סטודנטים באוניברסיטאות בספרד. אני מודה לדיקנית הפקולטה לפילולוגיה ולאוניברסיטת קומפלוטנסה על עמידה נחושה מול פרובוקציות אלימות שעמדו מאחוריהן אקטיביסטים של BDS שאינם סטודנטים".

משגרירות ישראל במדריד נמסר בתגובה: "אנו מזועזעים מהאלימות של המפגינים האנטי-ישראלים, שכוונה נגד שגרירת ישראל, בכנס באוניברסיטת קומפלוטנסה לציון 30 שנים לתהליך השלום של אוסלו. מודים לדיקנית על הובלה נחושה ואמיצה של שיח אקדמי פתוח ומאוזן. אנו לא מתייחסים לסוגיות בנושא ביטחון השגרירות".

ממשרד החוץ נמסר: "לאחר שהמפגינים פרצו להרצאה וניסו למנוע את האירוע, חזרה השגרירה, רודיקה רדיאן גורדון, לאולם וסיימה את ההרצאה כמתוכנן. באותו הערב התקשר שר החוץ אלי כהן לשגרירה במדריד לחזק את ידיה בעמידתה מול המפגינים האנטי-ישראלים הקיצונים וציין לטובה את העובדה שהיא חזרה והמשיכה את ההרצאה והאירוע נמשך למרות הניסיון המזעזע למנוע אותו באלימות".

ספרד מדריד BDS שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד