י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
נטרול המחבל בירושלים

"זיהיתי אנשים שוכבים, שלפתי אקדח" | השוטרים משחזרים

שני השוטרים שנטרלו את המחבל משחזרים את הרגעים הדרמטיים | א', בלש של ימ"ר ירושלים שהיה בדרכו לבני משפחתו ברכבו הפרטי, נתקל בפיגוע הרצחני. רס"ר נ', שוטר סיור, שמע את הדיווח על הפיגוע ברשת הקשר | "זיהיתי בתחנת האוטובוס מספר אנשים שוכבים. הבנתי שמדובר בפיגוע"

"זיהיתי אנשים שוכבים, שלפתי אקדח" | השוטרים משחזרים
השוטרים משחזרים צילום: דוברות המשטרה
שני שוטרים שהגיעו לזירת פיגוע הדריסה שאירע ביום שישי בכניסה לשכונת רמות בירושלים, רגעים לאחר שרכב התנגש בתחנת אוטובוס שהייתה עמוסה בנוסעים בדרכם לשבת מחוץ לעיר, הם אלו שחיסלו את המחבל. בזמן פיגוע הדריסה, רס"ר א', בלש ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, היה בדרכו לבני משפחתו ברכבו הפרטי ולא היה במשמרת. 
א', השוטר הראשון שהגיע לזירת הפיגוע שניות לאחר התרחשותו, משחזר את אותם הרגעים: "בסביבות השעה 13:27, נסעתי עם רכבי הפרטי בציר גולדה. זיהיתי בתחנת האוטובוס מצד שמאל מספר אנשים שוכבים על הרצפה ורכב בתחנת אוטובוס. הבנתי שמדובר בפיגוע דריסה. שלפתי את האקדח, דרכתי ורצתי לכיוון נהג הרכב. יריתי כדור אחד על מנת לנטרל את המחבל".
 
לרס"ר א' שהיה בלבוש אזרחי וחבש כובע זיהוי משטרתי שהיה ברשותו, הצטרף רס"ר נ' - שוטר סיור מתחנת לב הבירה במחוז ירושלים, לאחר ששמע את הדיווח על הפיגוע ברשת הקשר המשטרתית והגיע למקום בתוך זמן קצר . רס"ר נ' שחזר: "במהלך משמרת בוקר התקבל דיווח על פיגוע בצומת מינץ. הגעתי למקום האירוע וחתרתי למגע. הבחנתי במחבל בתוך האוטו. יחד עם שותפי נטרלנו את המחבל ופעלנו כמו שמצפים מאתנו".

בהערכת מצב שהתקיימה בזירה, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שיבח את תפקוד השוטרים: "שוטרי המחוז חתרו למגע ונטרלו את המחבל, בהם שוטר שלא היה במשמרת. מדובר במפגע בודד שהשתמש ברכבו ככלי נשק נגד אזרחים תמימים ובהם ילדים. המאבק בטרור על כל גווניו ובמחבלים באשר הם ימשך, ואנחנו נפעל בכל הכלים שברשותנו בכדי להמשיך להגן על אזרחי ישראל".
פיגוע הדריסה בשכונת רמות חיסול מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד