כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
המרדה להשתמטות

חלוץ ממשיך בהסתה: "החיילים לא באו להיות שכירי חרב"

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לצעדי המחאה הבאים, ולא פסל את האפשרות שחיילים ישתמטו מצה"ל אם הרפורמה המשפטית תעבור: "השתמטות בדמוקרטיה זה דבר אחד, והשתמטות בדיקטטורה זה דבר אחר"

חלוץ ממשיך בהסתה: "החיילים לא באו להיות שכירי חרב"
דן חלוץ צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ לא פסל הערב (מוצ"ש) את האפשרות של השתמטות של חיילים ובכירים בצה"ל מהצבא, אם הרפורמה המשפטית תעבור ותיכנס לתוקף.

חלוץ אמר בראיון ל'חדשות 12', "השתמטות בדמוקרטיה זה דבר אחד, והשתמטות בדיקטטורה זה דבר אחר. אני חושב שחיילים וקצינים שיזהו שיש כאן דיקטטורה – הם לא באו להיות שכירי חרב של דיקטטור".

חלוץ תקף את הרפורמה שמקדמת הממשלה וטען כי היא מובילה את ישראל לשלטון דיקטטורי. "לא ייתכן שלא יהיה ניתן לערער על חוקים שהם בעיניי חלק גדול מהציבור בלתי קבילים", גרס. הוא הוסיף כי החשש העיקרי הוא מהחלשת בית המשפט העליון – מה שלדבריו מנוגד לעמדת רוב הציבור.

על הנכונות להידברות במסגרת החקיקה אמר: "ברור לי היום שהפיתרון היותר נכון הוא להגיע להסכמות. עם זאת, הסכמות לא עושים עם אקדח לרכה של אלה שצריך להסכים איתם. לא שמים חקיקה ראשונה ונותנים שבוע וחצי להחליט אם כן או לא ואז עושים את הקריאה השנייה והשלישית. יש הרבה על מה לדבר, אני בעד לעשות שינויים".

זאת לא ההתבטאות החמורה הראשונה של חלוץ בתקופה האחרונה. לפני מספר ימים אמר: "אני נמצא במקום שצריך להראות לממשלה שהיא מאבדת את השליטה במדינה. המדינה זה אנחנו, האנשים שעובדים, משרתים, משלמים מיסים ומחזיקים על כתפיהם את כל הטפילים".

דן חלוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד