ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
הלוויה קורעת לב

אלפים מיררו בבכי: האח מהישיבה זעק "תתחננו, תתחננו שאבא יבריא"

הלווית הקדוש אשר מנחם פאלי הי"ד: אלפים בכו בהספדו של אחיו הבה"ח צבי פאלי שביקש מאחיו הקדושים שיתחננו שאבא יבריא לאחר שנפצע בפיגוע ולא יודע מה קורה עדיין. 'בחדרי חרדים' עם סיקור מלא של ההספדים המצמררים וקורעי הלב שלא הותירו עין אחת ללא דמעות

אלפים מיררו בבכי: האח מהישיבה זעק "תתחננו, תתחננו שאבא יבריא"
הלווית הק' אשר מנחם פאלי הי"ד צילום: פלאש 90

אלפים התקבצו במוצאי שבת קודש בשכונת רמות ד' בירושלים ברחבת בית משפחת פאלי ללוות את הילד הקדוש אשר מנחם פאלי הי"ד שנרצח בפיגוע בערב שבת בשכונת רמות, אחיו יעקב ישראל הי"ד הובא למנוחות דקות לכניסת השבת. 

את משא ההספדים פתח רב השכונה הגאון רבי מנחם מנדל פוקס, שבכה "הקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם בחסד וברחמים, וכשצריך הוא יורד לקחת לנו קורבנות ציבור. אם הקדוש ברוך הוא לקח לנו כאלה צדיקים, כמה אנחנו צריכים להתבונן? הם קורבנות ציבור ואנחנו לא מבינים את זה. לקח לנו נשמות קדושות והם יקבלו כפל כפליים בגן עדן".

לאחר מכן ספד הסבא הרה"ג רבי עמוס ברונר שאמר: "2 תינוקות קדושים וטהורים, יש יותר קרובים לקדוש ברוך הוא מנשמות כאלה שלא חטאו? במקרה שלנו, הילדים הללו ממש היו כל כך קדושים, כל כך רוחניים. אסון נוראי, במה אפשר להתנחם? 'שבתך ומשענתך המה ינחמוני' - הילדים הטהורים האלה שנלקחו הם שבתך, אבל המשענתך הם הילדים שניצלו".

הסבא, הגאון רבי שמואל פאלי מראשי ישיבת 'בית שמעיה' אמר: "אנחנו לא מבינים איך, אבל בטוחים שהקדוש ברוך לקח את שני הפרחים הטהורים האלה למען כל עם ישראל. כל הסבל הזה הוא לא לחינם, הוא לתועלת. אין לנו ספק שזה נועד לקדש שם שמיים. כל המאורעות האלה נועדו לקרב אותנו לגאולה, שנרבה אהבת חינם. אנחנו תפילה שהקורבנות האלה לא יהיו לחינם".

לאחר מכן ספד הרב גבריאל קוסובר מנהל תלמוד תורה 'דרך תבונה' ברמות שם למדו הקדושים.

האח צבי פאלי זעק בבכיות: "אושי, אושי, יעקב, (זועק). כל שבוע בשעה הזאת הייתם חוזרים עם אבא ואפשר היה לראות את החיוך על הפנים, את השמחה שהוא היה נותן לקדוש ברוך. הוא מת על קידוש ה'. הייתי איתו ברגעים האחרונים. מקווה שהוא עכשיו במקום גבוה, שהקב"ה ייתן לנו כוח להמשיך, תן כוח לאמא. לכל המשפחה, תתחננו, תתחננו שאבא יבריא. תתחננו שייצא מזה בשלום, הוא לא יודע מה קורה איתם בכלל. הקב"ה יתן לנו כוח לקדש שם שמים, אני מבקש סליחה מיעקב, אושי, אני מבקש סליחה בשמי ובשם כל המשפחה".

דודו הרב שלמה ברונר ספד בקול בוכים: "משפחה, פסיפס נפלא. רואים חלקים מהפסיפס נעלמים, שתי תמונות יפיפיות מתוך התמונה המשפחתית. עוזבות את החיידר, את הבניין, את השכונה, את עם ישראל. איזה יופי, איזה הדר, איזו מתיקות. אי אפשר לתפוס את זה. איך אפשר להשלים את הציור היפה, להשלים משפחה? הקב"ה לא רוצה להרוס פסיפס יפה. הייתי שם ביום שישי, כשלקחו אותה לזהות את יעקב, לראות מי זה הפרח שנקטף? היא מסתכלת וזיהתה "זה הפרח שלי" היא לא נתנה שנייה אחת לתמונה להישאר מלוכלכת".

הרב ברונר מסר בשם האמא: "אני רוצה להגיד לכם פה משהו - אם הקב"ה רצה לקחת קורבן, הוא הילד המתאים. הוא טהור, הוא קדוש, הוא תמים. רוצה להודות לקב"ה על השנים איתו".

"ברור שהכול לטובה, ברור שהכול נכון. אבל ריבונו של עולם, אין לנו כוח לעמוד מול חושך גדול. אין לנו כוח לעמוד מול עם בוער באש".

"די די די די, תגאל אותנו. איזה בית, של אבא ואמא, מלא אמונה, מלא טהרה. חטפנו רעידת אדמה. מוישי (בן 10) היה בפיגוע, חזר מבית החולים וביקש ללמוד תורה עם אמא לפני השינה כמו בכל ערב שבת".

קבלת עול מלכות שמים נאמרה על ידי המקובל הצדיק רבי יעקב עדס. 

לאחר הקריעה בבכיות ולאחר אמירת הקדיש על ידי הסבא הגר"ש פאלי יצא מסע הלוויה רגלית להר המנוחות בהשתתפות אלפים. 

פיגוע הדריסה בשכונת רמות אשר מנחם פאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד