כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
44 שנה למהפכה

צפו: האקרים פרצו לשידור של נשיא איראן עם קריאות נגד המשטר

האקרים שיבשו את נאומו של הנשיא ראיסי לציון יום השנה ה-44 למהפכה האסלאמית של איראן. פעילים קראו למפגינים לחזור לרחובות. בעצרות פרו-ממשלתיות לציון 44 שנים לרפובליקה האסלאמית, הקהל קורא סיסמאות אנטי-מערביות ושרף דגלי ישראל וארה"ב

צפו: האקרים פרצו לשידור של נשיא איראן עם קריאות נגד המשטר
הפריצה לשידור צילום: צילום מתוך הסרטון

ערוצי הטלוויזיה המזוהים עם המשטר האיראנית נפרצו לזמן קצר במהלך נאומו של נשיא איראן אברהים ראיסי לציון יום השנה ה-44 למהפכה האסלאמית ב-1979 ביום שבת, כך דיווחו כלי תקשורת באיראן. לטענת המשטר, ההפרעה נמשכה 19 שניות.

קבוצת האקרים פרסמה בסרטון בטוויטר באורך 44 שניות את התוכן שהם הפיצו בשידור נאומו של הנשיא, בסרטון קוראים מתנגדי המשטר לאנשים להשתתף בהפגנות ארציות בשבוע הקרוב, וקוראים לאיראנים למשוך את כספם מהבנקים שלהם.

מפגינים החלו להפגין ברחובות לראשונה בספטמבר האחרון לאחר מותה של מחסה אמיני בת ה-22, אישה איראנית-כורדית שנעצרה על ידי משטרת המוסר במדינה. ההפגנות הללו, שהתמקדו בתחילה בכיסוי ראש החובה של איראן, או חיג'אב, הפכו במהרה לקריאות למהפכה חדשה.

קריאות כולל "מוות לחמינאי" ו"מוות לרפובליקה האסלאמית" נשמעו בסרטון ואדם רעול פנים עם קול של אישה קרא את ההודעה בשידור חי בזמן נאומו של הנשיא. בנאום שנשא בבירה טהראן, התייחס ראיסי להפגנות נגד המשטר כאל פרויקט של אויבי איראן שמטרתו "לעצור את האומה מלהמשיך בהישגיה". הדברים גרמו לקהל לקרוא "מוות לארה"ב".

אלפי איראנים צעדו ברחובות וכיכרות מרכזיים המעוטרים בדגלים, בלונים וכרזות עם סיסמאות מהפכניות ודתיות. הצבא הציג לראווה את הטילים הבליסטיים שלו כמו גם את המל"טים שלו. המונים הניפו דגלי איראן, קראו סיסמאות ונשאו שלטים עם סיסמאות אנטי-מערביות מסורתיות כמו "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל", כמו גם שלטים נגד בריטניה ונגד סעודיה.

איראן האקרים אברהים ראיסי נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד