כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הנעל המיותמת של הנרצח

צילם לראשונה זירת פיגוע: זו התמונה המצמררת מכל

הצלם דוב בער הכטמן נקלע לראשונה בחייו לזירת פיגוע והחל לתעד, כאשר שב נסער לביתו, גילה כי לכד באחת התמונות את נעלו של האברך הקדוש אלתר שלמה לדרמן הי"ד ומשתף בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את התחושות הקשות לראשונה בזירה מחרידה שכזאת

צילם לראשונה זירת פיגוע: זו התמונה המצמררת מכל
זירת פיגוע הדריסה ברמות צילום: דוב בער הכטמן

אחד הצלמים בזירת פיגוע הדריסה בצהריי יום שישי בשכונת רמות היה דוב בער הכטמן שלראשונה בחייו תיעד זירת פיגוע. תמונה אחת מצמררת שלכד בעדשתו, לא נותנת לו מנוח ולא תצא בימים הקרובים מראשו. מדובר בתמונה של נעל. אותה נעל שבתית שאותה נעל האברך הקדוש אלתר שלמה לדרמן הי"ד שנרצח בפיגוע בדרכו לבית הוריו, לצד רעייתו הטריה שהפכה לאלמנה ארבעה חודשים אחרי שחגגה ככלה ביום חופתה.   

הכטמן מספר ל'בחדרי חרדים' איך שמע על הפיגוע הנורא ויצא לתעד מבלי שידע לאיזו סיטואציה קשה ואכזרית ייקלע: "אני יושב בבית ביום שישי בצהריים בביתי הנמצא ברמת שלמה, שכונה חדשה, יושב במרפסת מסתכל על הנוף המרהיב ולפתע אני רואה כמויות של ניידות משטרה ואמבולנסים, ניידות מזנקות מכל עבר מהשכונה ומהכבישים המרכזיים לכיוון רמות בתור סקרן ומשוגע קפצתי ישר מהבית עם אחד מהשכנים שהקפיץ אותי לאיזור לא לפני שממש דקה לפני שהגעתי ראיתי בחדשות שיש פיגוע קשה (אני תמיד מסתובב עם תיק הצילום שלי)".

"זה הפיגוע הראשון שלי שיצא לי לסקר לאתרי החדשות בחו"ל וממש היה קשה לראות את הזוועה בעיניים", מתאר דובער ל'בחדרי', "ראיתי זוועות בניו יורק וראיתי מעצרים אבל לא פיגוע... תכלס זה הפיגוע הראשון שראיתי ממש דקות ספורות אחרי שהוא קרה והיה קשה ממש לראות ועוד יותר לתעד משהו שהולך לתת זיכרון למשפחות שנרצחו ילדיהם לנצח...".

לדבריו, "ההחלטה הייתה קשה מאוד האם לשחרר את התמונות ולפרסם אותם או לא... לבסוף החלטתי שכן. לכדתי בעדשה את הנעל של הנרצח אלתר שלמה לדרמן הי"ד שעשתה לי צמרמורת ממש ושיתפתי אותה בסטטוס לפני השקיעה. קיבלתי כמויות אדירות של תגובות על העוצמה של התמונה הקשה והמזכרת והחותם שהיא משאירה".

התמונות שתיעד דוב בער הכטמן בזירת הפיגוע כולל הנעל המיותמת של הקדוש.

פיגוע הדריסה בשכונת רמות אלתר שלמה לדרמן דוב בער הכטמן נעל נעליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד