כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"עיתוי מכריע"

ביידן בהתייחסות ראשונה לרפורמות: "שינויים מרחיקי לכת יש לעשות בהסכמה רחבה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיב לראשונה לרפורמות המשפטיות של שר המשפטים יריב לוין, ובתגובה לטורו של תומאס פרידמן בניו יורק טיימס אמר כי "החכמה של הדמוקרטיה האמריקנית וגם הדמוקרטיה הישראלית היא ששתיהן בנויות על מוסדות חזקים, על איזונים ובלמים, ועל עצמאות מערכת המשפט"

ביידן בהתייחסות ראשונה לרפורמות: "שינויים מרחיקי לכת יש לעשות בהסכמה רחבה"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (ראשון) התייחס נשיא ארה"ב לראשונה לרפורמות המשפטיות של ממשלת נתניהו, ואמר כי שינויים נרחבים לא יכולים להתקיים ללא הסכמה רחבה. אמירה זו של ביידן הגיעה בתגובה לטור דעה של הפרשן הבכיר תומאס פרידמן בניו יורק טיימס, בו כתב כי אינו מבין איך ייתכן שהנשיא ביידן לא יגיב למה שמתחולל בישראל.

ביידן מסר בתגובתו כי "החוכמה של הדמוקרטיה האמריקנית וגם הדמוקרטיה הישראלית היא ששתיהן בנויות על מוסדות חזקים, על איזונים ובלמים, ועל עצמאות מערכת המשפט. בניית הסכמה רחבה לביצוע שינויים מרחיקי לכת היא דבר חשוב במיוחד כדי להבטיח שהעם יקבל אותם והם יוכלו להתקיים".

בטור של פרידמן נכתב בין היתר: "לפחות 50 אלף ישראלים יצאו שוב להפגין נגד תוכניותיו של בנימין נתניהו לבטל את עצמאות בית המשפט העליון ולהכפיף אותו אליו - בזמן שהוא עומד לדין על שחיתות, ושאלתי את עצמי שאלה פשוטה: 'מה הנשיא ביידן חושב על זה'?".

לתגובה שניתנה לו מפי נשיא ארה"ב ייחס פרידמן משמעות רבה, וכתב כי "זו הפעם הראשונה שאני זוכר שבה נשיא ארה"ב מתייחס לדיון פנים-ישראלי על עצם אופיה של הדמוקרטיה במדינה. ולמרות שמדובר בהתייחסות של 46 מילים בלבד - ההצהרה הזו מגיעה בעיתוי מכריע ויכולה להמריץ ולהרחיב את ההתנגדות המשמעותית ממילא למה שמתנגדיו של נתניהו מכנים 'הפיכה משפטית' שתרחיק את ישראל ממחנה המדינות הדמוקרטיות ותהפוך אותה דומה לטורקיה, הונגריה ופולין".

ג'ו ביידן הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד