כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"כמו מהפיכה עם טנקים"

השר לוין: "חבורה של משפטנים פועלים לבצע הפיכה שלטונית"

שר המשפטים יריב לוין הגיב בצורה חריפה להחלטת בג"ץ להורות ליועמ"שית ולממשלה להשיב תוך חודש לעתירה שדורשת להוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות. "חבורה של משפטנים שאינם מכבדים את תוצאות הבחירות", כתב. הוא הבהיר: "לא נאפשר את ניסיון ההפיכה הזה"

השר לוין: "חבורה של משפטנים פועלים לבצע הפיכה שלטונית"
נתניהו ויריב לוין במליאה צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ' \ דני שם טוב

אחרי שבג"ץ הורה ביום שישי האחרון לממשלה וליועמ"שית להגיש תשובה על העתירה המבקשת להוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין תוקף בחריפות: "חבורה של משפטנים שאינם מכבדים את תוצאות הבחירות פועלים עכשיו כדי לבצע הפיכה שלטונית ולהוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות", כתב.

לדבריו, "לא פלא שהשותפים למהלך הזה הם אותם אלה שמובילים את ההתנגדות לרפורמה המשפטית. ארגון השמאל המכונה התנועה לאיכות השלטון, היועצת המשפטית לממשלה ושופטת בית המשפט העליון".

לוין הוסיף: "ניסיון להדיח ראש ממשלה בניגוד לחוק, תוך רמיסת הבחירה הדמוקרטית, אינו שונה מהפיכה שמתבצעת באמצעות טנקים. הכוונה אותה כוונה, והתוצאה אותה תוצאה".

שר המשפטים הבהיר לסיום: "לא נאפשר את ניסיון ההפיכה הזה, אשר ממחיש עד כמה נחוצה רפורמה במערכת המשפט. רפורמה שתשיב את הדמוקרטיה ואת האיזונים והבלמים בין רשויות השלטון".

לפי החלטת בג"ץ, נזכיר, על המשיבים לעתירה למסור את תגובתם עד 12 במרץ. בעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון נטען כי נתניהו מפר את הסכם ניגוד העניינים שנערך לו, ועל כן עליו לצאת לנבצרות. החלטת בג"ץ אמנם דרשה מהמשיבים למסור את תגובתם, אבל עדיין לא בטוח שיתקיים דיון בנושא.

יריב לוין נבצרות בית המשפט העליון התנועה לאיכות השלטון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד