כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פִּתְחוּ לִי שַׁעֲרֵי צֶדֶק

זעקת האם והאלמנה: לְמַעַנְךָ אֶלֹקֵינוּ עַשֵׂה

שני אחים בני 6 ו-8, ופרח צעיר בן 20: שלושה קדושים וטהורים נלקחו מאיתנו בחטף בפיגוע טרור רצחני שביצע בן עוולה. שני האחים נהרגו למול עיני אביהם, בעוד הפרח הצעיר נהרג לנגד עיניה של אשתו הטרייה | אבא שבשמים הַבֵּט מִשָּׁמַיִם וּרְאֵה

זעקת האם והאלמנה: לְמַעַנְךָ אֶלֹקֵינוּ עַשֵׂה
הנרצחים בפיגוע ברמות צילום: באדיבות המצלם

זֶה הַשַּׁעַר לַה' צַדִּיקִים יָבֹאוּ בוֹ. שלושת הקדושים שנלקחו מאיתנו בחטף בפיגוע טרור רצחני בירושלים, עלו בסערה השמיימה על ידי חיה בצורת אדם, שרצחה ילדים קטנים שכל חטאם הוא היותם יהודים.

אלמנתו של הפרח הצעיר בן ה-20, שלמה אלתר לדרמן הי"ד, והאמא של האחים הקדושים אשר מנחם, ויעקב ישראל פלאי הי"ד זועקים איתנו לְמַעַנְךָ אֶלֹקֵינוּ עַשֵׂה.

נשמותיהם של שלושת הקדושים והטהורים הגיעו לשמים זכים וטהורים כזוהר הרקיע. לשמוע את אימם של האחים הקדושים אומרת כי היא מודה להקב"ה על השנים שהיא קיבלה איתם מרסק את הלב לרסיסים. בתהילים כתוב זֶה הַשַּׁעַר לַה' צַדִּיקִים יָבֹאוּ בוֹ. בפרק נוסף כתוב "מִי יַעֲלֶה בְהַר השם" מי הם האנשים שיעלו להר השם, והתשובה בהמשך הפרק, "נְקִי כַפַּיִם וּבַר לֵבָב".

האחים הקדושים היו נקיי כפיים שלא טעמו טעם חטא, הם עלו בסערה השמיימה זכים וטהורים להיכל של אלו שנהרגו על קידוש השם; האברך הצעיר שהיה צורבא דרבנן עלה גם הוא בסערה השמיימה כשהוא נְקִי כַפַּיִם וּבַר לֵבָב, מתמיד גדול שהיה קדוש וטהור וכך הוא הגיע לעולם האמת.

ערב שבת בגן עדן הודיעו בכריזה כי מגיעים שתי נשמות חדשות, לאחר שמלאך חבלה בדמות אדם רצח אותם; במוצאי שבת הודיעו על הגעתה של נשמה נוספת. חנניה מישאל ועזריה שמסרו את נפשם על קידוש השם ולא השתחוו לפסל המתינו לנשמות ובירכו אותן "ברוך בואכן בצל קורתנו".

לאחר מכן הגיעו אותם יהודים ששרו את השיר "אני מאמין" בדרכם למשרפות באושוויץ, ושרו לנשמות. פִּתְחוּ לִי שַׁעֲרֵי צֶדֶק אָבֹא-בָם אוֹדֶה יָהּ, זֶה הַשַּׁעַר לַאדֹנָי צַדִּיקִים יָבֹאוּ בוֹ.

ואז יצאה בת קול ואמרה "מה שתבקשו למען עם ישראל תקבלו". ושלושת הנשמות הקדושות ביקשו ברחמים מכסא הכבוד "אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ, גַלֵּה כְּבוד מַלְכוּתְךָ עָלֵינוּ מְהֵרָה וְהופַע וְהִנָּשֵׂא עָלֵינוּ לְעֵינֵי כָּל חָי וְקָרֵב פְּזוּרֵינוּ מִבֵּין הַגּויִם וּנְפוּצותֵינוּ כַּנֵּס מִיַּרְכְּתֵי אָרֶץ".

פיגוע הדריסה בשכונת רמות פיגוע דריסה טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד