ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
למקרה ואירופה תותקף

הבריטים חלשים: באירופה חוששים מהרוסים ומבקשים סיוע גרמני

חשש שהכוחות המזוינים של בריטניה קטנים מכדי להילחם ברוסיה אם אירופה תותקף, וראשי נאט"ו ביקשו מגרמניה להישאר אחראית על "כוח התגובה המהיר" למשך שנה נוספת. "יש לנו אפילו מחסור בכדורים"

הבריטים חלשים: באירופה חוששים מהרוסים ומבקשים סיוע גרמני
חיילים בריטים צילום: צבא בריטניה

ראשי נאט"ו חוששים שהכוחות הצבאיים של בריטניה לא כשירים להיות בקו החזית של ההגנה נגד רוסיה, כך טענו מקורות לעיתון הבריטי ה'דיילי מייל'. בריטניה אמורה לקחת לידיה את הנהגת כוח התגובה המהירה של נאט"ו מגרמניה בסוף השנה. אבל דיווחים בתקשורת הגרמנית, מגובים על ידי מקורות ממשרד ההגנה בבריטניה, טוענים כי נאט"ו ביקשה מגרמניה להישאר אחראית לשנה נוספת, משום שבריטניה לא יכולה לספק את ההגנה הנדרשת להגן על אירופה אם רוסיה תתקוף.

גורם במשרד ההגנה אמר: "יש בעיות חמורות עם מחסור בתחמושת שחלקן נובעות מחוסר תקציב, אבל גם בגלל כמות התחמושת ושאר כלי הנשק שאנו מספקים לאוקראינה". "הכוחות שלנו נמתחים יתר על המידה גם בגלל שהם מאמנים כוחות אוקראינים".

הטענות מגיעות על רקע החשש הגובר שבריטניה לא תוכל להגן על עצמה אם לא יהיה תקציב נוסף עבור הכוחות המזוינים בתקציב המדינה בחודש הבא. קציני צבא בכירים אומרים שהבריטים נמצאים במצב חלש ביותר מבחינה צבאית מאז מלחמת העולם השנייה. הצבא הוא הקטן ביותר מזה ארבע מאות שנים, הצי המלכותי הוא פחות מחצי מהגודל שהיה בזמן מלחמת פוקלנד מול ארגנטינה ב-1982.

כוח המשימה המשותף של נאט"ו נוסד ב-2014 כקו ההגנה הראשון במקרה של פלישה רוסית. תפקידה של נאט"ו להיות מוכנה בהתראה של רגע להגיב למשברים גדולים באופן מיידי. האחריות על הכוח אמורה להשתנות מדי שנה. צרפת הובילה את המערך בשנה שעברה בפעם הראשונה, עם כוחות שנשלחו לרומניה בפברואר בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה כדי למנוע התקדמות נוספת לעבר שטחי נאט"ו.

הדיווח לגבי בקשת נאט"ו לגרמניה להרחיב את הפיקוד שלה פורסמו על ידי Table.Media, ערוץ חדשות גרמני שמכין תדריכי הגנה מפורטים ברמה גבוהה. בנאט"ו הביעו דאגה שבריטניה לא תוכל להשתלט על ההגנה עד המועד האחרון של 1 בינואר 2024, וביקשה באופן לא רשמי שהצבא הגרמני ימשיך להוביל את נאט"ו גם ב-2024 במקום בריטניה.

בריטניה היא התורמת הצבאית הגדולה ביותר של אירופה לאוקראינה, והוציאה 2.3 מיליארד ליש"ט בשנה שעברה, אבל לא נרשמה עלייה בתקציב הביטחון. ראשי הממשלה הקודמים ליז טראס ובוריס ג'ונסון התחייבו שניהם להגדיל את הוצאות מערכת הביטחון, אך ראש הממשלה הנוכחי רישי סונאק לא הבטיח הבטחה כזו.

דובר מטעם ממשלת בריטניה הגיב על הדיווח: "נאט"ו ממשיכה להכיר בבריטניה כממלאת תפקיד מוביל בברית ואנו מוכנים לכבד את המחויבות שלנו להוביל את כוח המשימה המשותף למוכנות גבוהה ב-2024. כל דיווח אחר אינן נכון לחלוטין".

גרמניה בריטניה נאט''ו מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד