ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עשרות הגיעו להלוויה

ניצולת שואה בת 91 נספתה בשריפה בביתה

קשישה בת 91 נהרגה בשריפה בבריטניה בשבוע שעבר. עשרות אנשים הגיעו להלווייתה שאורגנה על ידי "האגודה למען פליטים יהודים". המנוחה הייתה מעורבת עם האגודה באופן הדוק בשנותיה האחרונות

ניצולת שואה בת 91 נספתה בשריפה בביתה
ארון קבורה צילום: באדיבות המצלם

עשרות אנשים הגיבו בחיוב לפנייה ברשתות החברתיות להגיע להלוויה של ניצולת השואה ברטה "בטי" שיין, בבית הקברות היהודי ביום שישי לפני יותר משבוע. הקשישה בת ה-91 נספתה בשריפה בביתה בהמפסטד - לונדון.

האגודה למען פליטים יהודים, שגב' שיין הייתה פעילה שם באופן הדוק בשנותיה האחרונות, ביקשה מאנשים להגיע להלוויה כדי שיהיה מניין, אחייניתה שחר הייתה בין המספר הקטן של בני המשפחה בהלוויה, אמרה לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle: "בטי הייתה דמות, חד פעמית, משוררת ואישה עצמאית עד מאוד, שעדיין גוננה בחירוף נפש על עצמאותה, היא לא פחדה מאף אחד".

גב' שיין, שנולדה באנטוורפן ב-2 ביוני 1931, הייתה הניצולת הצעירה מבין שבעה ילדים. המשפחה נשארה בבלגיה עד מאי 1940, אז ברחה עם דודתה ללונדון. אחרי המלחמה היא התגוררה תקופה קצרה בישראל.

אסתר, העובדת הסוציאלית של גב' שיין ב-18 החודשים האחרונים לחייה סיפרה בהלוויה: "בפעם האחרונה שהלכתי לבקר אותה, היא סיפרה לי סיפור מילדותה. בדמעות היא סיפרה שעם עזיבתה את אנטוורפן בילדותה, אמרה לחברתה הטובה: 'אני אשחק איתך שוב כשהכל ייגמר'. "אבל זו הייתה הפעם האחרונה שהיא ראתה את חברתה. אובדן אביה וחברתה הטובה ואחרים באותה תקופה בחייה, נותרה טראומה עבורה עד סוף חייה".

מייקל ניומן, מנכ"ל איגוד הפליטים היהודים, אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish News: "אנחנו הרוסים לשמוע על מותה של בטי בנסיבות כה טרגיות. מורה לשעבר, עם תשוקה לאנגלית, הייתה גברת מקסימה ותרבותית עם עניין עמוק בשירה וספרות וכתבה את זיכרונותיה על תקופתה בישראל בשנות החמישים".

"היא גם הייתה נחושה להבטיח שאביה, שנרצח באושוויץ, ייזכר. זה היה הכבוד והזכות שלנו לתמוך בה בשירותי הרווחה הסוציאלית שלנו, כפי שאנו ממשיכים לעשות עם מאות פליטי שואה וניצולי שואה אחרים, כולל עכשיו לחלוק כבוד בהלווייתה".

ניצולת שואה שריפה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד