י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"אנשים נפלו כמו זבובים"

האם השכולה מטלטלת: "הגוף שלו היה מרוסק, לא היה לו סיכוי"

"בשיחת הטלפון האחרונה שלו הוא שאל אם אני צריכה משהו לשבת. הוא לקח איתו במזוודה דברים שביקשתי. אני לא מסוגלת לחשוב עליו כעל דבר שהיה ואיננו". אמו של הק' אלתר שלמה לדרמן הי"ד סופדת ומספרת על בנה שנרצח בפיגוע 

האם השכולה מטלטלת: "הגוף שלו היה מרוסק, לא היה לו סיכוי"
האברך הק' אלתר שלמה לדרמן הי"ד צילום: באדיבות המצלם

ברכה לדרמן, אמו של האברך הקדוש אלתר שלמה הי"ד שנרצח בפיגוע הדריסה בירושלים, התראיינה הבוקר (ראשון) לרשת ב' ושחזרה את רגעי האסון שטלטל את חייה: "הוא עמד עם אשתו בתחנה. היא ראתה מכונית מגיעה בדהירה. המחבל התחיל ממנו והמשיך הלאה, אנשים נפלו כמו זבובים". לדרמן סיפרה על הנסיעה לבית החולים: "כל הדרך עוד האמנו שאנחנו מגיעים לשבת ליד פצוע, כשהגענו אמרו לנו שזהו". 

האזינו לריאיון המלא עם ברכה לדרמן בכאן רשת ב'

"בבית החולים ביקשתי שיורידו את השמיכה מעליו. הגוף שלו היה מרוסק, לא היה לו סיכוי", המשיכה האם לספר. אלתר שלמה הי"ד נישא רק לפני חצי שנה, והיה בדרך לשבת אצל הוריו עם אשתו חיה תבדל"ח. "הם היו קשורים אחד לשני. הוא אהב אותה ודאג לה, הוא ידע לכבד את הרצון שלה תמיד ובשמחה", אומרת אמו ברכה תחי'. 

הלוויתו של אלתר שלמה הי"ד אמש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

על אישיותו של בנה בן ה-19 ז"ל היא סיפרה: "הייתה לו דאגה ואהבה לכל חבר. הוא היה פעיל מאוד, בישיבה היו לו הרבה תפקידים. כולם היו קשורים אליו, הייתי בטוחה שלילדים שלו יהיה הכי כיף כי יהיה להם אבא טוב".

"בשיחת הטלפון האחרונה שלו הוא שאל אם אני צריכה משהו לשבת. הוא לקח איתו במזוודה דברים שביקשתי. אני לא מסוגלת לחשוב עליו כעל דבר שהיה ואיננו. זה קרה לנו וקרה לכל עם ישראל, הפיגועים האלה הם דבר נורא ביותר". סיכמה האם הצעירה בכאב.

כזכור, בצהריי יום שישי הגיח מחבל מתועב אל תוך תחנת האוטובוס המוכרת בשכונת רמות ודרס למוות את ר' אלתר שלמה הי"ד ואת שני האחים הילדים אשר מנחם ויעקב ישראל פאלי הי"ד. אביהם עדיין מאושפז במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם ועדיין לא יודע על האסון הנורא שפקד את משפחתו.

אלתר שלמה לדרמן פיגוע הדריסה בשכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד